Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vriendin heeft haar memory card verloren, er zaten naakte foto's op! Wat nu?

Beste mensen,

mijn vriendin heeft haar memory card verloren en er zaten naakte foto's op! Ze wordt er depressief van, wat moet ik doen????? :|

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
637
Amadea
11 jaar geleden
Naaktfoto's zul je bedoelen? Foto's die niet ingepakt zijn zijn, naakte foto's dus, zijn toch niet erg?!
Ritsuka
11 jaar geleden
Oei, niet zo slim
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
huisarts benaderen vanwege de depressie, en hopen dat ze niet op het internet belanden misschien?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Ga alles na waar ze is geweest je moet die kaart terug vinden als het verkeerde persoon de kaart vind staat het zo op internet en dan staat het er voor altijd succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je eigen verloren zoeken en de volgende keer de bestanden beveiligen,meer kan,behalve je vriendin troosten,niet doen,sterkte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je hem niet kan vinden is er niks meer aan te doen, behalve heel erg troosten en heeeel lief voor je vriendin zijn! succes haha
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer de kaart niet gevonden wordt, kun je het beste je vriendin proberen duidelijk te maken dat het niet helpt om je er verder zorgen over te maken. Zodra zij inziet dat je depressief voelen er niet voor zorgt dat het kaartje terugkomt, zal zij zich waarschijnlijk beter gaan voelen. Indien zij minderjarig is zullen de foto's niet terecht komen bij mensen die zij kent aangezien deze niet via internet verspreid mogen worden. Succes met het gesprek aan gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het enige opbouwende antwoord tot nu toe, en die heeft een min gekregen ?!? Dat is niet terecht ! Plusje !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt :D
Ik hoop dat haar naam nergens wordt vermeld daarop? Indien wel, is daar helaas weinig aan te doen. Al vrees ik dat ook zonder naam, via de huidige gezichtherkenningstechnologie die hier en daar opduikt, ze uiteindelijk wel gevonden kan worden, indien ze ooit online worden geplaatst. Hopelijk is het geen vuil pervertje die de kaart in handen krijgt. Indien je de foto's op internet tegenkomt, kun je klacht indienen wegens copyrightschending en de foto's offline laten halen. Ook kun je hen aanklagen wegens smaad/laster. In veel gevallen, helaas niet alle, kunnen de posters van de foto's via ip-adressen teruggevonden worden, indien ze dit vanaf hun eigen pc deden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar heeft ze de memory card voor het het laatst gebruikt of wanneer had ze de card voor het laatst ergens mee naar toe?
Ik zou ook mijn huis nog eens helemaal ondersteboven halen en alle memorycards nog eens checken: Wellicht zit hij er toch gewoon tussen?

Als zij dan werkelijk alle plekken heeft onderzocht om de card terug te vinden en ze weet zeker dat het definitief foetsie is....dan houdt het op!
Er rest dan nog maar een optie: Vergeet het!

Erover blijven piekeren en jammeren heeft geen enkele zin. Sterker nog: Het bederft je leven en je schiet er geen moer mee op.
Wis het dus van je eigen interne memory card, als het ware.
Ga er voor het gemak vanuit dat de card ergens uit je tas of zak is gevallen waar geen hond het ooit nog vindt, en waar de regen de card inmiddels al onbruikbaar heeft gemaakt.

Duiken de foto's in de toekomst nog op internet op, dan kun je alsnog stappen ondernemen zoals in andere antwoorden is beschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
+1
1) Haar helpen zoeken naar de memory card.
2) Haar gerust stellen (dat mensen die de memory card vinden, het niet meteen ook zullen bekijken).
3) Je informeren over welke stappen je kan zetten als iemand deze foto's openbaar maakt (internet - openbare ruimtes). Dit is 'schending van de privacy' en is dus strafbaar. Ook kan de persoon die de foto's publiceert aangeklaagd worden voor 'laster en eerroof." Met dit laatste puntje kan je haar natuurlijk niet troosten, maar weet je wel hoe je je moet verdedigen tegen mogelijke misbruikers.

Hoe kan je zoiets meteen van het net laten verdwijnen?

Sociale netwerksites als Facebook en Netlog hebben een speciale aangiftepagina om zulke misbruiken te melden.

Facebook (https://www.facebook.com/help/?faq=249732621717032&in_context)

Kleinere fora, websites of privé websites hebben dit uiteraard niet. Een mailtje volstaat echter waarin je de situatie uitlegt en de beheerder(s) op hun plichten wijst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
+1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding