Hoe ga je het beste om met iemand die met twee maten meet?

Het komt voor dat als iemand iets van een ander beoordeeld dat hij het van de één wel goedkeurt en (hetzelfde) van een ander niet. De persoon in kwestie meet dus met twee maten. Hoe kun je hier mee omgaan en hem/haar duidelijk maken dat dit niet kan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Die persoon met het bewuste bewijs confronteren en vragen waarom hij het ene goedkeurd en het andere niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik zal je eens een mooi verhaaltje vertellen wat zich in het begin van de jaren '90 afspeelde in dit Nederland. Een voormalig docent die de politiek in was gegaan met de politieke partij Centrum Democraten kreeg boete na boete voor het feit dat hij vertelde dat 'de allochtoon' die hier niet hoorde het land uit gezet moest worden. Hans Janmaat doelde hiermee onderandere op de vluchtelingen kampen van Joegoslaven (Kosovaren, Serviërs) in Nederland. Die respectievelijk in Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland en Belgie al waren afgewezen...

Hier tegenover stond prominent VVD lid Frits Bolkestein die nog net geen 'staande ovatie' kreeg voor het feit dat hij exact hetzelfde zei in de Tweedekamer...

Zowel de Politiek, als het Nederlands Rechtssysteem meet met twee maten. En hier hebben we dan de populariteit van Geert Wilders. Want de regel m.b.t. het opvangen van 'assielzoekers' is namelijk dat deze niet eerder afgewezen zijn in één land van de E.E.G. en/of de latere Europese Unie. En deze regel is er al sinds de oprichting van de E.E.G...

Alleen de populariteit van Geert wilders wordt gedemoniseerd door politiek Den Haag. Omdat Wilders precies die punten benoemt die politiek Den Haag in de doofpot wilt houden. En als ik dan in een documantaire over de IND zie dat een Somalische vrouw in Nederland assiel krijgt. Nadat haar assielaanvraag is afgewezen in Griekenland, Duitsland, Frankrijk en Belgie. Dan vraag ik me inderdaad af, waarom er met 2 maten wordt gemeten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat die ander, want iedereen meet met twee maten...
Dus ik doe er niets mee, want het kan in mijn optiek heel goed... Ik ben nooit degene die een ander moet gaan zeggen wat klopt en niet klopt, want dan meet ik weer met twee maten, en ik doe dat niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met soort personen moet je niet omgaan. Maarja het is oneerlijk en ik zou op een rustige, kalme manier duidelijk maken dat dit echt niet kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Confronteren, zoals gezegd, maar ook bedenken dat de wereld nu eenmaal zo in elkaar zit. Je doet het zelf ook in alle opzichten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is heel moeilijk. Je kunt het aan die persoon duidelijk maken, aangeven waarom jouw actie vergelijkbaar is met die andere die wel werd goedgekeurd. Misschien is die persoon voor rede vatbaar, dan kan het helpen. Maar als blijkt dat er niet te praten valt met die persoon dan houdt het gewoon op. Lach er maar om en neem die persoon dan niet meer zo serieus, hij zal snel ook dor de mand vallen bij andere mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb liever iemand die met twee maten meet dan iemand die de meetlat verstopt...!