Waarom blijven mensen voorspellen wanneer de wereld zou vergaan?

Is het enkel om aandacht te trekken? Of willen ze dat de wereld zal vergaan?

Steeds weer wordt er een nieuwe datum bedacht waar zovelen weer helemaal in meegaan. Er wordt paniek gezaaid en angst aangejaagd. Waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Denk dat het mensen zijn die niet zo positief in het leven staan en omdat er iedere keer weer oorlogen komen, bommen worden geplaatst, terrorisme in volle gang is en er schijnbaar zoveel haat is dat ze denken dat de wereld zo aan het verloederen is dat dit voor hun gevoel niet lang stand meer kan houden. En van daaruit dit soort dingen gaan roepen.

Ik denk zelf dat ontzettend veel mensen toch nog van het leven genieten en het niet in hun hoofd halen om zulke dingen te voorspellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat ze denken slimmer te zijn dan anderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wereld moet -volgens de bijbel- vergaan, waarmee de dag des oordeels komt, en alle doden hun leven moeten evrantwoorden. Daarom is er vanuit religieuze hoek de indirecte wens dat we wereld vergaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal je voorspellen dat ze daarmee doorgaan zolang de wereld daadwerkelijk vergaan is... Zo is het altijd geweest en zal altijd zo blijven gaan...

Ze doen een wake-up call aan zichzelf in feite...

Toegevoegd na 1 uur:
het is allemaal angst, allemaal angst... de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst...
want als er ooit iets gebeurt, nou dan moet het zo wezen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt een categorie die eraan wil verdienen, door een boek te schrijven oid en
een andere die het zelf gelooft en bijval wil krijgen van anderen (daarin zien ze dan bevestiging van hun gelijk).