Zullen er in de toekomst nog wel stoere mannen zijn?

Tegenwoordig worden de jongetjes door juffen opgevoed.
Het begint in de crèche en op de basisschool zijn ook zelden leraren. Het is welbekend dat er op de PABO weinig mannen zich inschrijven. Op deze manier leren jongens niet meer te stoeien,want er zijn weinig juffen die dit toestaan. Ook in de stoere beroepen zoals bij de brandweer, is sinds de komst van vrouwen veel veranderd.
Er wordt meer gepraat, mannen moeten nu over hun trauma`s praten i.p.v. gewoon doorgaan.Is natuurlijk beter nu. Mannen mogen nu ook gevoelig zijn en huilen.Het is nu heel normaal dat een man zijn haar laat verven, zijn huid verzorgd, zijn handen, lekker luchtje op, smaakvolle kleding, schoenen passend erbij etc. Kortom, de mannen zijn vergeleken met vroeger "vrouwelijker'. Zie ik dit verkeerd of zijn er meer onder de GVers die dit ook denken en zullen de "stoere" mannen er over enkele generaties nog wel zijn, behalve misschien de cowboys en die mannen die niet zoveel met vrouwen te maken hebben?

amc
14 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is een stoere man??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik als man verplicht om stoer te zijn?

Het beste antwoord

Op de basisschool zijn inderdaad veel juffen. En merk wel dat dit niet altijd prettig is. En hebben als de meisjes dan huilen omdat de jongen iets zegt mag dat niet want dat is zielig. Helaas was er 1 klas bij met heel veel stoere jongens en lekker ruig spelen in de voetbalhoek, als dan een meisje mee wilde doen en ging te ruw en werd onder de voet gelopen dan kwam de juf weer jongens rustig aan, terwijl ze zich ook even uit wilde leven en zaten ook allemaal op voetbal, en dat gaat er ook niet zacht aan toe.

Toen kwam er eindelijk een meester op school en nog wel in hun klas, en speelde ook een potje voetbal mee met de jongens en dat was helemaal top. De jongens kregen met hem een vertrouwensband en begreep ze ook heel erg goed.

Maar als ze van de bassisschool af gaan komen ze in het echte leven en jongens onder elkaar, en worden ook heel stoer, eigen look, eigen style. Begint met een deodorant, gel in de haren, en later spul tegen puistjes.

En als mannen zich verzorgen is alleen maar top, en denk niet dat dit vrouwelijker is, maar een man tenslotte ook gezien worden. En een dagcreme gebruiken, ook hun huid heeft wat nodig. Vindt het ook leuk als een man gel gebruikt in zijn haren, lekker tutten voor de spiegel, deodorant, luchtje, haren top, leuke kleren aan, en dwars door dit alles heen blijven ze stoer. Alleen ze verzorgen zichzelf nu gewoon beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Helemaal goed. ben het helemaal met je eens.bedankt.+1
amc
14 jaar geleden
Zo is het! Goed verwoord,dank je wel.

Andere antwoorden (11)

Wat een onzin! Alsof je niet ook nog gewoon een stoere vent kun zijn, terwijl je goedgekleed, uiterlijk verzorgd en welbespraakt bent!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je eens kijken hoe stoer mijn ventje is, en stoeien zat hoor, met vriendjes, op de sportclub, met papa. En met verzorgd is niets mis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Helemaal goed. Ik heb zelf een puber van 14, berensterk en nog lekker stoer. Zijn vader krijgt steeds meer moeite om sterker te zijn dan hij, maar door het lachen wint hij het nog wel eens. Bedankt.+1
"Tegenwoordig worden jongetjes door juffen opgevoed". (volgens jou)
Volgens mij hoort het ware opvoeden thuis bij de ouders. Dus je bent er als ouders echt nog wel zelf bij hoe je kind zich ontwikkelt. Ik geloof echt niet dat er bij een meester in de klas wordt gestoeid. Dat kunnen ze toch thuis doen, met hun vader? Op school kom je om dingen te leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Ik bedoel maar zo, de vader zien ze minder dan hun juf en er zijn veel kinderen van gescheiden ouders, die missen vaak het stoeien met hun vader. Maar voor de rest heb je natuurlijk gelijk.bedankt.+1
Gisteren ook rondom 10 gezien?
Ja, in de toekomst vewacht ik zelfs een grote groei van stoere mannen, aangezien er op internet enorm veel gediscusieerd wordt over mannelijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Ja, vandaar die vraag. Dus laat ze maar groeien en minder discussieren. Je hebt helemaal gelijk, ik dacht dat ik de enige was die me daaraan stoorde.bedankt.+1
Ha, die Amc;

Dat kinderen gedurende de basisschool jaren overwegend door vrouwen worden onderwezen is waar en ik denk ook niet dat dat een 100% goede ontwikkeling is. Maar of een grootschalige terugkeer van de schoolmeester 'onze zonen' weer stoerder zou maken waag ik te betwijfelen, want is een schoolmeester nou zo'n stoer rolmodel? Los daarvan zie ik het stoere er niet in om onverzorgd met opgekropte emoties rond te lopen. Ik denk juist dat in de huidige tijd heel veel mannen bevrijd zijn van een dwang om zich stoerder voor te doen dan ze in wezen zijn. Echt 'stoer', wat is dat immers? Met een knuppel op berenjacht gaan en daarna je oervrouw aan heur haren naar je doorzongrot sleuren? Dan draag ik liever af en toe en jurk en blijf part-time celibatair.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of we het leuk vinden of niet: het is de realiteit. Ik weet wel, dat mijn buurjongetje het vieren van zijn verjaardag uitstelt totdat er een meester is. Op maandag in zijn geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk wel ; stoer heeft namelijk helemaal niks te maken met agresse, vechtlust, grote bek, veel zuipen, leren jassen, ongeschoren kinnen, bravoure of brutaliteit.
Lichaamskracht en uitstraling bepalen hoe ' stoer' een man er uitziet, eventueel in combinatie met de juiste kleding en houding, niet het feit dat hij met zijn gevoelens kan omgaan en zich een beetje hygisenisch verzorgd.

Het tekort aan mannen in het onderwijs zorgt wel voor andere problemen die te maken hebben met een gebrek aan goede mannelijke rolmodellen, maar het ' verlies' van de vermeende 'stoerheid' is er daar zeker niet één van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, een van de meest stoere mannen die ik ken weet mijn gevoelens beter te verwoorden dan ikzelf, heeft veel aandacht voor zijn haar en let op zijn figuur. Mijn buurman die zich slonzig kleedt, nauwelijks een woord uitbrengt en wiens lekkere luchtje bestaat uit een mengeling van prei en vet is daarentegen verre van stoer.

Kijkend naar de kinderen van vrienden van me..... *zucht* hoe vaak ik wel niet voor klimpaal fungeer of onderop een stapel met kinderen kom te liggen. En tja, ik ben een vrouw die graag stoeit. En al deze kinderen stoeien met hun vriendjes, vaders, ooms, tantes, vaders van vriendjes etc. etc.

Conclusie: ja, stoere mannen zullen altijd bestaan en ik denk dat er alleen maar weer meer zullen komen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"..lekkere luchtje bestaat uit een mengeling van prei en vet.."
hmmmmm, heerlijk Marie!
;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wil wel een date voor je regelen...
amc
14 jaar geleden
Ik zie hem zo voor me!:P Bedankt voor je antwoord,het geeft de burger moed.+1
In de oertijd werden jongetjes ook opgevoed door hun moeders terwijl de vaders uit jagen waren. Die jongetjes waren stoer ondanks dat ze veel tijd besteden met hun moeders. Ze hadden genoeg andere jongetjes om zich heen om zich mannelijk te gedragen en indruk te maken op vrouwen en als hun vader in de buurt was dan keken ze daar tegen op. Ik denk dat het nu nog steeds zo is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Jongetjes nog wel, puberzonen al minder :) Maar ik vind het ook een goed antwoord,dank je wel.+1
Het stoer zijn is een eigenschap die wij toeschrijven aan mannen die uitdrukking geven van capaciteiten die nodig zijn om een gezin te kunnen onderhouden tegenwoordig zijn er andere eigenschappen nodig om dit te kunnen bereiken bijvoorbeeld een goede baan. het stoer doen heeft misschien een negatieve connotatie gekregen omdat het geassocieerd wordt met, barbaars en onbeheerst. omdat het misschien andere 'mannetjes' intimideert en dat is ongepast en daardoor onderdrukt wordt. Het wordt volop geleefd en geprezen als 'acts' zoals in films, reclamefotografie. Omdat we bewust zijn dat het in scene gezet is. Wanneer het niet in scene gezet wordt zoals in een sociale kring kan het soms belachelijk gemaakt worden uitgefloten door de menigte Maar uiteraard met de juiste dosering (misschien humoristisch voorgedragen) is het stoer zijn of doen nog steeds een erotisch iets dat ons vertelt over de individuele status van de man en de relatie tot het onderhouden en beschermen van een gezin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hou het spreekwoord in gedachten:
Een echte kerel ruikt naar...Zweet,Bier en Zware Shag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Sorry, maar dat is niet het antwoord op mijn vraag.-1