Kun je ook gastouder worden als je het zelf niet zo breed heb en toch graag voor een kindje uit een tehuis wil zorgen?

Die dan zeg maar elke vakantie bij je in huis komt. En wat komt er allemaal meer bij kijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb jij in Nederlandse kindertehuizen gewerkt, of in het buitenland, Marjanne?

Het beste antwoord

Waarschijnlijk bedoel je dat je vakantiepleegouder wilt worden en ja dat is prima te doen als je het niet zo breed hebt. Die kinderen hebben het thuis niet best en komen vaak ook uit het buitenland en willen gewoon goed te eten hebben en de dagelijkse dingen doen. Je moet dus wel gezonde maaltijden op tafel kunnen zetten maar verder mee naar het park, buitenspelen, boodschappen doen etc is prima. Het is wel fijn als je zelf ook kinderen hebt zodat ze met elkaar bezig kunnen zijn.

Wij hebben het ook een keer gedaan met een jongen uit een kindertehuis uit Berlijn. Daarna kwam het qua vakantie steeds niet goed uit maar ik zou het graag nog eens willen doen. Je hebt organisaties waarbij het alleen om de zomervakantie gaat maar ook organisaties die het ook met kerst en pasen doen. Alleen hebben wij in Nederland geen paasvakantie.

Nadeel is vaak dat als je zelf werkt je niet genoeg vakantiedagen hebt maar als jij altijd thuis bent is dat dus juist goed.

Toegevoegd na 54 seconden:
En nu hoop ik maar dat ik je vraag goed begrepen heb!