Wat voor invloed hebben wij als samenleving op seriemoordenaars?

Kan het dat onze samenleving het gedrag van moordenaars stimuleert op een bepaalde manier? Maken wij het mogelijk voor een dergelijke moordenaar om zijn moorden te plegen? Kunnen wij iets doen om te voorkomen dat een seriedoder de drang tot moorden ontwikkelt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijkbaar niet, Nederland kent haast geen seriemoordenaars volgens mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In België hebben we er toch enkele. En in de VS en Latijns-Amerika komen ze vaak voor. Ook in voormalige Sovjet landen ... Landen waar men nog de doodstraf kan krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Belgisch bent en de Belgische maatschappij bedoelt zou ik dat er even bij vermelden. Je hebt het over onze maatschappij, wat hebben de VS en Latijns-Amerika daarmee te maken? Bedoel je te vragen: Heeft een samenleving invloed op een seriemoordenaar?

Antwoorden (3)

Geen. Een seriemoordenaar heeft een individuele drive om te moorden.
Religieuze (zelf)seriemoordenaars daargelaten. Dan is religie een reden om te moorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh, ten eerste, wat is de drive dan wel?
En ten tweede, ontkracht je het hele antwootd, met het tweede deel van je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan snap jij niet wat er staat.
Read again, think.
Ja, uiteraard heeft de samenleving invloed. De grootste reden dat seriemoordenaars bestaan, is om 'infamous' te worden. Het is ook uit ondersoek gebleken dat er na dat een seriemoordenaar in het nieuws is geweest, er veel vaker nog een op duikt.

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Zoals dat mensen veel makkelijker alleen zijn in de huidige samenleving, inplaats van toen we in een stam van 20 man leefde.

He is alleen bijna onmogelijk om dit te veranderen, mensen willen niet opgeven wat ze hebben, alleen omdat de kans er is dat een gek er door gaat moorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen zijn niet liever aljeen, we zijn sociale wezens. Een enkeling kan wel die drive ( alleen zijn) willen hebben. Daar heb je als samenleving geen invloed op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het onmogelijk is om te veranderen, dan heeft de samenleving er toch geen invloed op? Over ontkrachtigen van je antwoord gesproken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerste deel, media-invloed, das een goed punt. De rest van je antwoord zuigt.
Btw, ik moet t in 3 reacties doen omdat ik jouw tekst niet kan lezen als ik een reactie schrijf. Kort; eerste deel van je antwoord is helder, de rest is crap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgensmij is iemand op zijn teentjes getrapt... Ik zeg alleen dat mensen makkelijker alleen zijn, hierdoor dus ongelukkig zijn, wat eerder resulteert in moorden. Wat dus overeen komt met wat je zegt, mensen zijn niet liever alleen (het gebeurt echter wel vaker). Daarnaast zeg ik dat het bijna onmogelijk is, en geef een reden hiervoor (dus net helemaal onmogelijk). Ook heeft dit niks te maken met invloed. Om dit duidelijk te maken een voorbeeld: regen heeft invloed of je nat wordt, maar je kan het niet laten stoppen met regenen.
De drang tot moorden begint bij seriemoordenaars vaak al zo vroeg dat men het niet in de gaten heeft, pas als hij (meestal een hij) aan het moorden is geslagen. Niemand wordt van de 1 op de andere dag seriemoordenaar.
Als je mensen uit de omgeving van seriemoordenaars hoort praten over de moordenaar wordt er meestal gezegd dat het een hele aardige fijne vent was van wie men het nooit zou verwachten