wat kan ik zelf tegen het voedselprobleem doen?

er is een voedselprobleem, hoe kan ik mijn steentje bij dragen om dit te verminderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Eet geen vlees (iedere kilo vlees kost 8 kilo graan e.d.), eet geen vis (zeeën worden leeggevist), verder eet alleen hetgeen in Nederland verbouwd is, dus erg seizoensgebonden groenten. Daarmee voorkom je dat allerlei landbouwgewassen de wereld overvliegen en grond in andere landen wordt uitgeput.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Probeer bij het boodschappen te kijken naar wat je echt nodig hebt: Koop niet meer dan je eet en probeer niks weg te gooien.

Als je de mogelijkheid hebt kun je je eigen groenten gaan verbouwen in je tuin.

Nu lijkt dit niet te helpen, maar als veel mensen dit doen dan lost het voedselprobleem zich een beetje op.

Toch denk ik zelf dat het voedsel probleem nooit helemaal op te lossen valt (?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het cynische is dat er genoeg voedsel geproduceerd wordt voor ons allemaal. Alleen eten wij in het westen te veel, en gooien we veel weg, terwijl elders mensen sterven van ondervoeding.
je kunt
- geld geven (maar zoek wel een betrouwbare organisatie)
- zelf ontwikkelingswerk gaan doen (heet dat nog zo?)
- zo min mogelijk verspillen, al was het maar voor het idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet te veel vlees eten, voor de productie van vlees is namelijk vele malen meer graan e.d. nodig (voor diervoeders). Vlees eten is niet zo duurzaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraag me af welke ontwetenden dit antwoord een - gegeven hebben...
Een voedselprobleem bestaat er feitelijk niet. Wèl een verdeel- en daardoor een hongerprobleem.

Er wordt op de aarde meer dan voldoende voedsel geproduceerd.

Het tragische is echter dat het rijke deel van de wereld heel veel voedsel gebruikt..en doorgaans zelfs misbruikt door veel meer te nemen dan een mens feitelijk behoeft.

Wat jij op kleine schaal zou kunnen doen is : Zorgen dat jij geen voeding weggooit, dat jij je kinderen leert op te eten wat zij op hun bord krijgen. Enz. enz.

Kortom dat jij zorgt dat de mentaliteit van jou en je omgeving zich ten goede keert. Verbetering van de wereld begint immers thuis..

Daarnaast zou je in de politiek kunnen gaan om je daar een toppositie te verwerven..want dàn kun je wellicht iets doen aan een EERLIJKER verdeling van het voedsel op aarde..want dáár zit namelijk het echte probleem.

Groet,

Ton