Is er ook een ander woord voor schoonzus?

een ander woord voor schoonbroer is zwager.
maar is er ook een ander woord voor schoonzus?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In het Surinaams mag je zwagerin gebruiken, maar in het Nederlands bestaat er geen alternatief woord.

Bronnen:
http://nl.wiktionary.org/wiki/schoonzus

Nee, helaas

Ja, als je broer een sprookjes huwelijk heefT, zit er een heks op de bank. *bukT voor gummetje;-)*

Ik gebruik vaak het woord lieverd,maar dat is niet algemeen geaccepteerd.

Wij zeggen wel eens (schertsend) zus van de koude kant. Is ook eigenlijk niet logisch dat er geen schoonzus en -broer zijn, of zwager en zwagerin. In het Spaans (mijn tweede moedertaal) is het gewoon cuñado en cuñada, dat is veel logischer.

Schoonbroer en zwager hebben eigenlijk ook een andere betekenis en zijn geen synoniemen van elkaar. Ik ben de schoonbroer van de man van mijn zus. Hij is echter mijn zwager. Een ander woord voor schoonzus bestaat niet en het is zelfs gek dat er dus eigenlijk geen goed woord is voor een vrouw ten opzichte van de vrouw van haar broer.

Ik heb nooit van een schoonbroer gehoord, hoor het hier in de buurt eigenlijk ook nooit!(bollenstreek) een ander woord voor schoonzus bestaat volgens mij ook niet

Het woord 'schoonbroer' bestaat niet. Je hebt een 'schoonzus' of een 'zwager'.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100