Mogen honden de hele dag blaffen in een woonwijk?

bij mij in de buurt woont iemand die politiehonden africht. De hele dag hoor je het blaffen van die honden. Is dat toegestaan? Is hier wetgeving voor?

12 jaar geleden
in: Wetgeving
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn eerste reactie is:
Slecht honden africhter dan als hij politiehonden moet trainen en ze niet eens stil kan houden.
Cryofiel
12 jaar geleden
Als de hond is afgericht, blaft hij niet meer. Een afgerichte en dus niet-meer-blaffende hond verlaat de opleiding en gaat in dienst. Die hond wordt dan vervangen door een nieuwe jonge hond, die nog niet is afgericht en dus nog blaft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat snap ik, maar als je dagelijks last hebt van deze honden lijkt het mij dat ze het niet echt goed willen leren. Daarnaast blaffen lange niet alle honden altijd. Hond van me vriendin heeft de eerste 2 jaar nooit geblaft. En het was ook mijn eerste reactie, ik zeg ook totaal niet dat het raar is o.i.d. maar zo kwam het in eerste instantie even over.

Antwoorden (2)

Nee dat mag niet,ondanks dat hij bij de politie werkt en honden africht,heeft ook hij zich aan de regels te houden.

Probeer eens bij je gemeente meer informatie hierover te informeren.

Toegevoegd na 12 minuten:
Helaas krijg je bij een klacht ook met de politie te maken.

Zie bron:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Correct. Je kunt ook bij de gemeente informeren of het betreffende pand een bedrijfsbestemming heeft. Zo niet, dan mag vanuit dat pand geen bedrijf worden uitgeoefend.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
iemand die politiehonden africht, hoeft niet bij de politie te werken. sterker nog, meestal is dit niet het geval. politiehonden zijn honden die afgericht zijn tot een bepaald
niveau. daarna kunnen ze verkocht worden aan bij de Nederlandse politie, beveiligingsbedrijven of bijv de politie in het buitenland. het is een behoorlijk lucratieve handel.
Je kan contact opnemen met de politie om een klacht in te dienen. Als je daar nul op het rekest krijgt zou ik contact opnemen met de ombudsman. Er is bij de rijdende rechter ooit eens een zaak geweest over een blaffende hond. Misschien interessant om de uitspraak te lezen.