Mensen met een enorme kattepieslucht in huis, eerlijk zeggen?

Bij mijn dochtertje zit een tweeling in de klas bij wie ze graag thuis speelt. Deze mensen hadden 2 katten, maar doordat de pil niet goed werkt en deze schat van een vrouw de kittens niet weg kon doen zijn het er inmiddels 10, waaronder een stuk of wat katers.......je raad het al, die de boel dr onder sproeien.....
Als we daar komen is de lucht echt heel sterk, zelfs zo sterk dat ik de jas die in de gang bij de kattebakken hangt moet uitwassen als mijn dochter weer thuis komt na het spelen daar. Nu maakt mij dat nietzoveel uit, een oude jas mee en oude kleren aan, klaar...
Maar de kinderen hebben toch ook die lucht wel bij hun. Als ze hier spelen en ik de gang oploop hier, ruik ik de kattepieslucht van de jasjes in de gang...
Zal ik het gewoon eens eerlijk zeggen?
Want kinderen die "stinken" worden toch sneller gepest en dat zou jammer zijn want het zijn echt hele leuke sociale kindertjes (het hele gezin!) En hoe breng je zoiets op een goede manier?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik denk dat ze zich niet bewust zijn van de sterke lucht omdat ze erin leven en je het dan zelf niet meer (zo sterk) ruikt......

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik nou ook altijd bij kinderen van mensen waar thuis gerookt wordt! Als je je kind dan thuis krijgt en het ruikt helemaal naar rook...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, net zoals je je katten in huis mag laten piesen. Het is niet grappig bedoeld adrem5, het stinkt gewoon heel erg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stippel bedoelt slechts te zeggen dat je 't zelf niet meer ruikt, maar anderen juist wel. Ze geeft er verder geen oordeel over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dat klopt, als je een paar dagen in een bepaalde lucht hebt vertoefd dan ruik je het niet meer. Dat weet ik, als dochter van een sigarenrokende ex-varkensboer heel goed.

Het beste antwoord

Dit is inderdaad bespreekbaar en je argumenten zijn waarschijnlijk doorslaggevend (dat stinkende kindjes gepest worden).
En het is waar dat mensen zich dat zelf niet meer bewust zijn door gewenning.
Misschien kan je samen een oplossing bespreken. Castratie van de katers, een andere plaats voor de kattenbakken, ander stankvrij kattengrit (klontvormend) en twee maal per dag uitscheppen.
Gewoon aankaarten, misschien is ze je zelfs dankbaar!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en misschien wijzen op de castratie-aanbieding, die in oktober meestal gehouden wordt, want die katertjes zullen toch wel 'geholpen' moeten worden - en de poesjes eigenlijk ook, tenzij ze die weer op de pil wil zetten.....
Ivana
12 jaar geleden
Die poesjes castreren zal voor de stank niet van invloed zijn, maar als die katertjes gaan sproeien, mag je wel een doos met wasknijpers aanschaffen. Dat is niet te harden.

Andere antwoorden (5)

Toch erover beginnen.
Ik zou zeggen:Ik vind je een heel lief en aardig mens en juist daarom wil ik je waarschuwen want ik ben bang dat je kinderen straks nergens meer welkom zijn.

Als je kinderen bij mij zijn,ruik ik een kattenpislucht aan de kleding[jassen] van je kinderen en het lijkt mij dat je dat zelf ook niet prettig vindt en ik kan het me goed voorstellen dat je dit zelf niet ruikt omdat je er misschien aan gewend bent,maar anderen zoals ik ruiken het wel en daarom wil ik je een beetje waarschuwen voordat je straks misschien een naam krijgt dat het bij jouw thuis een vieze bende is terwijl dit niet zo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je zegt het gewoon exact zoals het eigenlijk zou moeten, maar ja.....het blijft wel lastig om het wat genuanceerd te brengen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je. Het genuanceerd brengen los je misschien op door het duidelijk maar toch lief en bijna schuldig voelend te brengen.
Ik hoop dat je snapt wat ik hiermee bedoel.
Ik vraag mezelf altijd af "zou ik het zelf willen weten?" ... zo ja, dan vertel ik het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou kunnen beginnen om de ouders aan te bieden om ze te helpen om een goed huis te vinden voor de katjes. Als ze daartoe te porren zijn dan is het probleem al van tafel, als ze daartoe niet te porren zijn dan zou je mss voorzichting kunnen vragen of ze het niet vervelend vinden dat de pieslucht overal in gaat zitten en zo het verhaal op gang brengen. Heel vervelend voor je, maar hou jezelf voor dat je het beste met ze meent. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien heb jij er meer moeite mee dan het gezin zelf .
Kan ik me iets bij voorstellen als buitenstaander !

gepest worden valt blijkbaar dus wel mee, het helegezin is sociaal schrijf je ,ondanks dat ze stinken .

Het moet andere kinderen toch ook wel opvallen ,eneen kind neemt meestal geen blad voor zn mond en zegt het
gewoon het ruikt hier naar .....

dus helemaal onwetend zullen de betreffende mensen niet zijn .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je de jasjes een keer wassen, en bij het ophalen of wegbrengen zeggen: Ik hoop niet dat je het erg vindt, maar ik heb even de jasjes van je kinderen gewassen (of meegewassen omdat jouw eigen kids ze ook gewassen moesten hebben desnoods), want ik meende er een kattenpieslucht aan te ruiken, dus ik dacht ik was ze meteen even mee, dan hoeft zij dat ook niet meer te doen.

Misschien begrijpt ze dan de hint.