Als wij net als in china nog maar 1 kind mochten hebben,Wie zou het winnen?

Zou de jongen het winnen omdat de man zijn familienaam wil voortzetten of het meisje omdat ze de eerste was. Zou onze mentaliteit al zo zijn als bij de chinezen of zijn wij zowiezo menselijker omdat wij ons niet alles voor laten schrijven.

amc
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De één-kindregeling is al eerder door de Chinese regering versoepeld. Op het platteland is een tweede kind toegestaan als het eerste kind een meisje is. In de stad mogen echtparen een tweede kind krijgen als ze beiden enig kind zijn.

Het beste antwoord

Geen van allen omdat je vraag van verkeerde aannames uitgaat:

1) In China kan je prima meer dan een kind hebben. Je moet er echter voor betalen. Je krijgt geen kinderbijslag & een boete. Echter, dit is op provincie nivo geregeld. In de praktijk is het dus zo dat mensen die voor de 2e keer zwanger zijn, naar een buurprovincie gaan om te bevallen en daar het kind indragen. No problemo.

2) In nederland is het voortzetten van de familie naam niet meer mangebonden.

3) Het is bij chinezen al lang niet meer zo dat babies die meisjes zijn gedood worden via een abortus oid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het feit dat een meisje in dit land in principe gelijke rechten en kansen heeft zal er voor zorgen dat slechts een zeer beperkt aantal mensen inderdaad voor de twee leg zullen gaan kiezen wanneer de eerste "mislukt" is.

Het idee was niet alleen voortzetten van de naam maar meer het feit dat een jongen betere kansen had en dus ook betre voor de ouders kan zorgen later. Die extra factoren spelen in NL niet of nauwelijks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Zou de jongen het winnen omdat de man zijn familienaam wil voortzetten..."
Dat zou nergens op slaan , want evengoed kan er voor gekozen worden om de familienaam van de vrouw door te geven aan de kinderen.

" of het meisje omdat ze de eerste was."
??? 'T eerste waarmee?

" of zijn wij zowiezo menselijker omdat wij ons niet alles voor laten schrijven."
En op die generaliserende vraag kan eigenlijk geen goed antwoord worden gegeven.