Hoeveel nog in leven zijnde generaties kent een gemiddelde familie in Nederland?

in de bedoeling van over.....overkleinkind tot bet....betovergrootvader/moeder en het aantal generaties in een gemiddeld gezin in Nederland.

Het zij van enkel mensen van Hollandse origine
en die van de gehele Nederlandse samenleving.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Ik denk gemiddeld tegenwoordig gemiddeld 3 tot 4.
Vroeger kregen de mensen over het algemeen al jong kinderen met als gevolg meerdere generaties die elkaar kennen.
Straks, of nu ook al zullen meer generaties in een familie elkaar wellicht minder gauw kennen doordat men steeds langer wacht met kinderen.
Ik ben 40 en heb een oma van 82, wij hebben 4 generaties tegelijk in onze familie.
Het oudste achterkleinkind van mijn opa en oma is 14 dus als zij over een paar jaar een kind zou krijgen dan zitten we ook op 5.
Het ligt natuurlijk ook aan de cultuur en afkomst bv.
Ik denk dat mensen van enkel Hollandse origine eerder op een gemiddeld van 3 zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Geen id wij hadden tot voor kort 5 generaties, onze dochter, mijn vrouw, haar vader, haar opa, en de moeder van opa die leefde nog. Volgend mij best uniek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had ik ook , eerst ik , dan m'n moeder , dan m'n oma , men overgrootmoeder en men bedovergrootmoeder , geen mannen in het spel :)
De al genoemde 5 generaties zijn een uitzondering. Zelfs 4 generaties is al bijzonder. Omdat de mens steeds langer leeft zou je verwachten dat 4 en 5 generaties valt voorkomen. Dit gebeurt echter niet omdat vrouwen tegenwoordig ook op latere leeftijd voor de 1ste keer moeder worden.

Het lijkt mij dus dat 3 generaties nog steeds het meest voorkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons was 4 generaties het meeste. Dit hebben we 2 keer bereikt. Eerst toen ik klein was (ik, mijn moeder, mijn oma, en de moeder van mijn oma). Toen ik een jaar of 6 a 7 was is overgrootmoeder overleden en waren we weer 3. Toen mijn dochter geboren was, leefde mijn oma nog en was het weer 4