Wat moet ik tegen een "vriend" zeggen die nog steeds denkt dat een vrouw maar een recht heeft: de aanrecht?

Hij is vrouwonvriendelijk, maar dit vond ik wel heel erg achterhaald.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het "het aanrecht" is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
T is toch het aanrecht?
En ik denk dat het meer bedoelt is als grapje, je moet het niet te serieus nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus die man gewoon keihard uitlachen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'De' mag ook ; sterker nog. 'de' is eigenlijk beter / was vroeger de voorkeurspelling. Het woord komt van 'aanricht' ; plaats om dingen klaar te maken. (Toen dat nog niet zozeer vast onderdeel van de keuken was). Doordat dat 'recht' werd, zijn we - analoog aan 'het' recht' het aanrecht gaan zeggen. En dat is tegenwoordig ook goed ; de meeste mensen zeggen het, en taal is 'de meeste stemmen gelden'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sowieso klopt het niet. Een vrouw heeft meerdere rechten, namelijk ook het zwijgrecht.
HAHA met een grote emmer zout nemen dus..:x Dit zijn gewoon de standaart mannen grappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zonde van de energie meid... die breng je niet op andere gedachten. dat zit er ingeramd en krijg je er niet meer uit... richt je op vrouwvriendelijker mensen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is niet MIJN vriend, maar de man van mijn vriendin. GELUKKIG!

Het beste antwoord

Voor de volgende keer de knots en het berenhuidje klaarleggen, zodat hij op jacht kan. Kun je ook met sinterklaas bij zijn voordeur zetten
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke, ga ik onthouden voor mijn grappige collega's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keigaaf. Ik onthoud deze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geweldig:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is massaal gereageerd, maar deze is me het meeste bij gebleven. Geweldig idee.

Andere antwoorden (22)

Daar moet je niet eens op reageren ; zo iemand vriend noemen lijkt me al op het randje - maar je zet het niet voor niks tussen aanhalingstekens natuurlijk.

Je zou iets kunnen zeggen als : Ah, vandáár dat jij nog steeds geen vrouw hebt, met zo'n armoedig aanrecht. (Moet dat wel zo zijn natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
manneke
12 jaar geleden
een goed antwoord +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja een +, inderdaad niet op reageren en anders heel sarcastisch doen of zo. Triest dat er mannen zijn die blijkbaar nog echt zo denken. Mijn ex-vriendje zei dat van dat aanrecht ook vaak, maar hij dacht niet echt zo, hij zei het alleen maar omdat hij wist dat hij me ermee op de kast kon jagen. Toen ik het negeerde, was de lol er ook snel af, haha. En ondertussen had ik wel een beetje de broek aan in die relatie. (en dat terwijl ik nou niet bepaald een dominant type ben...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach de rechten van vrouwen zijn nog steeds niet gelijk aan die van mannen.
Want hoeveel mannen delen ook werkelijk de huishoudelijke taken, hoeveel mannen delen werkelijk de zorg van hun kind, nou nou nou????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roxanneevert; Er zijn heeeeel veel mannen die het niet delen, maar in hun eentje moeten doen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Roanne: de mijne wel, zij het mondjesmaat omdat ik de hele dag thuis ben in principe, maar zeker met de kinderen heeft hij altijd gewoon de zorg gedeeld.
Dat is echter ook een kwestie van verwachten dat hij het doet en het hem ook láten doen, en ook op zijn manier. Veel vrouwen zijn nogal eigenwijs en willen alleen dat dingen op HUN tijd en op HUN manier gedaan wordt. Dan moet je niet raar opkijken als je er inderdaad uiteindelijk alleen voor opdraait.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar heb ik het helemaal niet over. mannen en vrouwen zijn nog steeds niet gelijk. Mannen werken en de vrouw werkt doet de opvoeding voor het grootste deel van de tijd en doet het huishouden van het grootste deel van de tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en daar heb je geen gelijk in. Het is niet: MANNEN DOEN..nee het is: de meeste mannen doen.
Er zijn mannen die de opvoeding, huishouden en werk doen in hun eentje, of het meeste en de vrouw niet. Open mind !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft helaas wel een vrouw. Mijn vriendin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee Roxanneevert,
Hier het levende voorbeeld: bij mijn ouders thuis, doet mijn vader de was, kookt, doet het huishouden en haalde ons vroeger van school enzo. Mijn moeder werkt en zorgt voor het inkomen!
Omgekeerde wereld is dus ook mogelijk ;)
Niets want zulke figuren zijn het niet waard om hiermee een discussie over aan te gaan,laat staan om het uit te leggen.
Verspilde moeite.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk probeert hij om jou op de kast te krijgen. Best zeg je dus niks en lach je een beetje betekenisloos met een lege blik in je ogen, waaruit blijkt dat je het jezelf niet eens verwaardigt om te reageren op zo iets nietszeggends.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt mijn ex wel!

Daarom is ie ook mijn ex!

Tegenvraag: waarom zou je daar iets tegen zeggen?
Hoe komt het dat die man een vriend is?
Dan heeft ie blijkbaar ook wel leuke kanten.
Dan zou ik dus niet in discussie gaan over dit onderwerp.
Volgens mij heeft dat geen zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is de man van mijn vriendin. Ik heb heel veel met haar te doen. Vooral als ze zegt: "Joh, ik geef allang geen reactie meer, want dat helpt toch niet". Zij is er mee getrouwd.
Ik zou het in het belachelijke trekken.

Ik ken(de) ook wel zulke "vrienden". Toen bleek dat ze dit ALLEEN maar riepen om mij te provoceren, ik reageerde altijd zo lekker fel dat vonden ze gewoon leuk.

Achter mijn rug om werd ik dus gewoon uitgelachen.

Dus ik stel voor dat je reactie iets is zoals:

Goed dat je zo duidelijk bent, als ik ooit romantische gevoelens voor je zou hebben zijn die bij deze gelijk om zeep geholpen.

of:

ben IK blij dat ik je vriendin niet ben, als je ooit een stakker zo ver krijgt houd haar maar ver bij mij uit de buurt

of alleen maar:

jemig wat een zielig machogedrag!!!!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is me man van mijn vriendin. Romantische gevoelens? al zou hij de laatste op de wereld zijn, dan nog niet.
amigo
12 jaar geleden
dan probeert hij jou echt alleen uit je tent te lokken. Is een vorm van een machtsstrijd, als hij kan maken dat jij je ongemakkelijk voelt heeft hij het gevoel dat hij overwicht over je heeft. Dit is dan puur onzekerheid van zijn zijn kant, eigenlijk zielig, maar jullie hebben BEIDEN een relatie met jouw vriendin, en hij ziet gewoon niet in dat die relatie prima NAAST elkaar kunnen bestaan. Hij probeert jou te onderdrukken, misschien wel om zijn vrouw zijn "macht" te laten zien. Zielig dus eigenlijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zielig, dat is het juiste woord. Volgens mij uit pure onzekerheid.
de volgende keer als hij weer deze opmerking maakt moet je antwoorden: zonder deze recht hebben jullie mannen geen eten ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij maakt alleen z'n eigen toetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel mannen kunnen prima koken hoor!
Dat hij van de ouderwetse stempel is.
Dat is het juiste antwoord op deze gedachte.
12 jaar geleden
Dat het aanrecht een onrecht is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet helemaal mee eens, want ik kook graag.
Dan moet je eens aan hem vragen wat er dan aan de hand is als de vrouw de keuken uitkomt?
Antwoord: dan is de ketting te lang!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hij honderd jaar te laat geboren is!

Dat je zo'n man nog "vriend" kunt noemen. Gelukkig ben ik omgeven door mannen die respect hebben voor vrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heeft iedereen toch met ouderwets ed. Dit is een welbekend grapje van de mannen. Accepteer je deze grappen niet? Dan accepteer je geen mannen. Zo zijn mannen gewoon en het is echt een heel bekend grapje..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Getver, Ytje, dan kun je toch niet menen. Hebben mannen dat dan echt nodig om zich man te voelen. En vriend staat tussen dubbele aanhalingstekens, dat zegt genoeg.
dan zeg je, "nou vind ik ook "

( aangezien hij elke andere reactie van jou verwacht dan die, en provocatie ongetwijfeld zijn doel is, dus daar lekker niet intrappen )

Kan je trouwens meteen even vragen of hij de vuilniszakken voor je buiten zet, en nog wat klusjes in het huis komt doen. ( o, en de rekening natuurlijk niet samsam...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou heel gaaf zijn als het MIJN vriend zou zijn, maar dat is hij gelukkig niet.
Ik zou gewoon met raake opmerking terug sturen zoals :Mannen zijn net computers Niemand begrijpt waarom ze zo raar doen en ze hebben altijd te weinig geheugen .
Maar het best is er gewoon boven staan !

(: sorry heren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahaha. Goeie.
Aan je zelf vragen of dit wel een vriend is ! Vragen of hij een dolletje maakt ,of dat hij het echt meent ,zo ja is het aan je zelf ,je eigen waarde ,je zelf respect wat voor conclusies je trekt . Ga niet in discussie ,met domme mensen .succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij meent het echt. Hij doet zelfs z'n handen in zijn zij om het kracht bij te zetten.
ja, en ze hoeven ook maar een taal te kennen?
Horizontaal, zeker?
Dat moet je dan wel op het juiste moment zeggen, als zijn talenknobbel ter sprake komt. Of, als hij slecht is in taal: "en jij kent maar 1 taal, horizontaal?

De gek aansteken met die vent en vooral niet op de kast klimmen...Hij kon 's denken dat 'ie gelijk heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie raad is duur. Dankjewel.
ik zou zo iemand lekker links laten liggen, wat een nonsens, het is 2011 hoor!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lekker nonsens; de vrouw doet nog steeds de opvoeding het huishouden en het koken voor het grootste gedeelte. tja lekker he die emancipatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens.
Dat heet gewoon trollen, hij meent het niet echt, maar het gaat hem om jouw reactie, ga je bijten/wordt je boos/ga je mee in zijn humor?

Het maakt niet veel uit voor hem want hij staat namelijk boven zijn uitspraak, bijna elke actie die jij daarna onderneemt is winst voor hem. Het enige wat werkt is hem direct terug te trollen.

"Ach ik vind het zo schattig dat iemand met jou verstandelijk niveau ook een mening denkt hebben", en hem daarna een aai over zijn bol geven waar al zijn maten bijstaan. Als je het met een dergelijke actie voor elkaar krijgt dat al zijn vrienden het besterven en op de grond liggen te rollen ben je er :P .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahaha die is geweldig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geweldig.
Je kan zeggen dat in 1957 de wet is veranderd, en dat een vrouw sindsdien meer rechten heeft.

Misschien kun je ook het krantenartikel over dat vonnis in Frankrijk laten zien. Daar vroeg een vrouw echtscheiding aan, omdat haar echtgenoot onvoldoende presteerde in bed. Dat hij dus maar moet oppassen!
(Vertel er niet bij, dat het in Nederland anders ligt.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bedoelt dat 'hij' in nederland anders ligt? Nou, neuh....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de wetgeving in Frankrijk ligt wat achterop vergeleken bij die in Nederland.
In Frankrijk heb je nog de z.g. huwelijkse plichten. Die gaan van oudsher terug op bezit: land. Namelijk de vrouw moet voor nageslacht zorgen, die het bezit kan erven. Dus een vrouw MOET bereid zijn tot geslachtsgemeenschap. Het is dan ook lang zo geweest, dat er getuigen waren bij de huwelijksvoltrekking, en die moesten dus zien of horen dat er geneukt werd. Jazeker! Pas dan was het huwelijk geldig. Doordat dit gebruik vaak leidde tot hele seksuele uitspattingen, is dit voorschrift in latere eeuwen weer opgeheven.
Daarna kon men het huwelijk dan ook problemen laten ontbinden, als men kon aantonen dat er geen geslachtsgemeenschap geweest was.
Van deze filosofie zijn er in Frankrijk nog resten: de vrouw in kwestie had een echtgenoot die geen tijd meer voor haar had om haar te bevredigen. Zij wilde niet vreemd gaan, dus ze ging naar de rechtbank. Die stelde haar in het gelijk: de man voldeed niet aan zijn huwelijkse verplichtingen. Erg grappig, want dit is historisch gezien de omgekeerde wereld!! In Nederland is het huwelijk bijna ontdaan van alle historische aspecten. Er is geen samenwoningsplicht, er zijn niet die huwelijkse verplichtingen, je kan dus niet eisen aan je man/vrouw dat die seks met je heeft; en anderzijds is het niet verboden om een (of meer!) minnaar/minnares te hebben. Ook kun je huwelijkse voorwaarden opstellen, zodat zelfs het bezit onderling gereguleerd wordt. Mij is onduidelijk, wat het huwelijk als juridische figuur nou heel nog inhoudt.
vragen onder welke steen hij heeft gelegen al die tijd.

vertel dat men inmiddels heeft ontdekt dat een vrouw een zelfstandig denkend persoon is, en het maatschappelijk ook geaccepteerd is dat een vrouw meer kan en wil dan een aanrecht.

dat hij er zo over denkt is prima, maar dat hij dit ook voor anderen gaat bepalen is ZIJN probleem.
(tenzij hij een relatie wil/heeft met een huishoudster natuurlijk)

maar dan nog staat wat HIJ VINDT helemaal los van wat anderen moeten of wat 'zou moeten horen'.

veel mensen vinden het moeilijk om te beseffen dat hun gedachte niet altijd overeen komt met de werkelijkheid.
laat staan dat ze het kunnen accepteren.

gelukkig heeft dat niets te maken met de zelfontplooiing van de vrouw in het algemeen, dus dat scheelt natuurlijk enorm ;-) (maar niet voor hem)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zullen we samen een mooie keuken uit gaan zoeken?
Hij kan beginnen te lachen omdat hij van repliek gediend wordt. En een droomkeuken met je gaan uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt steeds herhalen: wat zeg je? ik versta je niet! He? wat? Als hij het een aantal keren moet zeggen is de lol er zo van af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet op reageren .

mannen weten dat ze een vrouw hiermee op de kast jagen .
gun hem die lol niet.

Toegevoegd na 6 minuten:
dat geld voor de meeste vrouwonvriendelijke grappen /moppen .

En man onvriendelijke moppen dito .

alleen er de humor van inzien soms ishet ook om te gieren vhet lachen .
ligt aan de toonzetting en sfeer van het moment .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou een filmpje huren met zo een soort moraal der achter over slavernij of dat je andere culturen en van het andere geslacht niet op neer moet kijken. Ik raad als film American history X aan. Het gaat over een racist die naar een gevangenis gaat vol met discriminatie. Als hij een beetje slim is kan hij zichzelf der wel in verbeelden met zijn gedrag.