Welke protestslogan is het vaakst uitgesproken in de geschiedenis wereldwijd?

Als het kan ook graag wat achtergrond informatie over het conflict dat er speelde.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

het vaakst weet ik niet maar ' make love, not war' vind ik wel een topper
Komt uit de jaren 60, als protest tegen de vietnam oorlog, is later nog veel gebruikt, voor andere oorlogen. Werd ook bekend doordat John Lennon de tekst gebruikte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Liberté! misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat I have a dream wel een van de meest uitgesproken slogans is. Ging ovet het racisme in de vs en is gezegd door Martin Luther King
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het vaakst uitgesproken is moeilijk te achterhalen. Maar één van de meest opvallende protestslogans was:
“Not in my name” toen in 2003 ruim een miljoen mensen de straat opgingen in Groot Brittannië om te protesteren tegen de Irak-oorlog. Protesten van deze omvang waren sinds de jaren ’70 niet meer gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
No sweat, no glory! Hoort men heel vaak roepen op voetbalmatchen.