Waarom zijn de anti-globalisten tegen globalisering?

De demonstrerende bij o.a. de G7.Ze worden ook behoorlijk hard aangepakt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Anti-globalisten is eigenlijk geen goede naam. Ze zijn niet tegen globalisering, maar tegen globalisering zoals het nu gaat: steeds grotere bedrijven met steeds meer macht en kapitaal.

Zij pleiten voor meer macht in de wereld voor de mensen zelf. Anders-globalisten is een term die meer de inhoud van hun streven dekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De naam zegt het al...

Anti-Islamisten zijn tegen de Islam, dat is nogal wiedes...

En op zo'n vergadering is iedereen ongewenst... Iedereen...

Toegevoegd na 9 minuten:
oh dank je... dat gebeurt soms hé...

Met het globaal regelen verdwijnt het regionale regelen... Dus alles gaat over één kam geschoren worden... Dat nu willen ze niet dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe het niet veel, maar bij deze vraag ga ik je toch doorverwijzen naar wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Antiglobalisme
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ergens las ik dat 10 % van de wereldbevolking 90 % van het kapitaal in handen heeft. Ik weet niet zeker of dat 100% waar is maar het klinkt geloofwaardig. Ik weet zeker dat sommigen miljarden bezitten terwijl, over de wereld gezien, de meesten mazzel hebben als ze rond kunnen komen. Waarom mogen bedrijven als Coca-cola of Shell overal ter wereld handelen en macht hebben over de politiek aldaar, het milieu vervuilen en tussendoor zo rijk worden dat hele generaties kinderen en kleinkinderen door het leven kunnen als paraderen als grootgrondbezitters van vroegere tijden. Kijk naar bijv. Paris Hilton, wat voert die de hele dag uit behalve een verwend kind uithangen. Net of zij meer waard is dan een kind in India die de hele dag tapijten moet weven.
Kijk naar de wapenhandelaren, zij veroorzaken meer oorlogen over de wereld zijn dan welke andere reden ook. Je ziet, ik vertrouw al die machtige rijkelui niet.
Er komt binnenkort een nieuwe film uit van Michel Moore over dit onderwerp (Capitalism: a love story), okee je moet hem misschien met een korreltje zout nemen maar er zit altijd een grond van waarheid in.
Lees een boek van Noam Chomsky (hoogleraar en activist). Die weet het allemaal veel beter uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet precies waarom dit antwoord +1 krijgt (zal XiniX wel gedaan hebben), maar dat 10% van de wereldbevolking 90% van de rijkdom heeft, heeft totaal niets met globalisering te maken. Dat was namelijk in de middeleeuwen ook al zo.