Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom staat het dorpshuis van Slappeterp 1,5 km buiten het dorp ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het niet meer op de slappe terp paste?
paulus811
12 jaar geleden
Het dorpshuis van Rotterdam staat erbinnen, maar is voor mij nog altijd 8km rijden!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Slappeterp vormt een tweelingdorp met buurdorp Schingen. De kerk ligt op de terp. Er is geen school en er zijn geen winkels. Het ligt tussen boerderijen, weilanden, graan en koeien. Het gezamenlijke dorpshuis “Op Healwei” dankt zijn naam aan het feit dat het 'healwei' (=halverwege) Schingen en Slappeterp staat. Het wordt beheerd door de Stichting Dorpshuis Schingen-Slappeterp.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toepasselijke naam dus voor het dorpshuis !

Andere antwoorden (1)

Het dorp Slappeterp heeft 80 inwoners. Om nou alleen voor de 80 inwoners een compleet dorpshuis te bouwen, dat zou een beetje teveel van het goede zijn.

Ze hebben het slim bekeken, en er is een dorpshuis voor de dorpen Skingen (Schingen) èn Slappeterp. Om allerlei gedoe te voorkomen, staat dat dorpshuis tussen de 2 dorpen in. De Slappeterpers hoeven overigens geen 1,5 km te lopen of te fietsen voor hun bingo-avondje....het is nog geen kilometer.

Hieronder een kaartje: welke van de 2 aanduidingen het dorpshuis zèlf is weet ik niet, maar ze hebben allebei iets met het dorpshuis te maken. Vermoedelijk is de ene aanduiding het dorpshuis zelf, en woont op de andere locatie de directeur met zijn personeel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt. Locatie A is overigens het dorpshuis. Ik fietste daar onlangs langs en verbaasde me over "een dorpshuis in the middle of nowhere".

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding