Waarom is wiskunde belangrijk als je een opleiding tot psycholoog wilt volgen ?

http://www.eur.nl/scholieren/opleidingen/bacheloropleidingen/psychologie/toelating/#toelatingseisen-hbo-en-wo-propedeuse

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Je krijgt in de opleiding een hoop statistiek. Zowel op papier, als in bijvoorbeeld het programma SPSS.

Die statistiek is nodig om je onderzoeksresultaten te verwerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sommige schoolvakken zijn alleen belangrijk voor je algemene ontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om je analytische denkvermogen te stimuleren denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door wiskunde wordt je "analytisch" denken ontwikkeld.
Dit heeft dan weer het nut om uiteindelijk als je bent afgestudeerd scherpere conclusies te kunnen trekken uit de onderzoeksgegevens die je verzameld hebt in gesprekken met cliënten.