Leven er nog échte erfgooiers?

Ik hoop dat er iemand is die ze uberhaupt kent.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wat zijn dat dan? Ik heb daar nog nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je mensen uit Hilversum?
Cryofiel
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Erfgooier
Amadea
12 jaar geleden
Had Any het met een hoofdletter geschreven, dan was het duidelijker geweest. Als ze die tenminste bedoelt, want dat is nog steeds de vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Hilversum heb je het Erfgooierskwartier.... zal er vast mee te maken hebben.
Cryofiel
12 jaar geleden
En het Erfgooiersplein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erfgooiers, zo werden bepaalde gooische boeren vroeger genoemd, ze werden bijzonder vroeg al heer van hun eigen land en dat maakt hun ook uniek.

Het beste antwoord

Het zou best kunnen dat er nog mensen leven vanuit de tijd van de ontbinding van de erfgooiers. Maar ze zijn wel opgeheven. Hierbij een link met de geschiedenis van de erfgooiers. Nu bestaan ze niet meer.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De "Stichting Gooisch Natuurreservaat" is de enige erfgooier die nog bestaat, maar is uiteraard geen persoon.

Voorzover het gaat om personen cq afstammelingen van erfgooiers zul je het boek "Erfgooiers; ten eeuwigen dage" waarschijnlijk moeten raadplegen, waarin de namen van alle erfgooiers (volgens de omschrijving) staan vermeld.

Zie de bron op pagina 5

Toegevoegd na 31 minuten:
Nog een bron:
http://stad-lande-archief.blogspot.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oké, bedankt!