hoe kun je onder de 16 op jezelf wonen

Ik heb veel ruzie met me moeder en ze irriteert me, ik mag niet savonds weg enzo dus ik wil op mezelf wonen maar is dat erg duur, ik werk bij de alberthein op zaterdag, en misschien begeleid wonen ofzo heb ik weleens gehoord

Toegevoegd na 41 seconden:
Ben zelfstandig, kan koken, strijke enz en als ik op mezelf woon ken k doen wat ik wil :D

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is mogelijk. Maar dan moet je een hele goede reden hebben, want ik ben namelijk 16 en woon op mezelf. (Omdat mijn ouders gingen scheiden ben ik in foute zaken beland) Maar bureau jeugdzorg vonden na het 4e pleeggezin het wel genoeg en Vroeg of ik onder begeleiding op mezelf wou wonen. Ik niks liever en belandde zo In een studentenhuis met 2 meisjes. Ik hoef geen huur te betalen mits ik 2/3e van het huishouden zou doen. Het is zwaar maar ik ben er wel gelukkiger door geworden dan thuis. En elke dag komt iemand van jeugdzorg kijken hoe het met me gaat. Dus afhankelijk van je situatie is het mogelijk. Maar makkelijk is het niet en verwacht niet in een mooi luxe appartement te komen. Dat valt namelijk vies tegen.

Geloof mij.. Ik ben op mijn 13e het huis uit gegaan, kwam in pleeggezinnen en tehuizen en woonde uiteindelijk op mijn 16e op mezelf. Hierdoor heb ik het huiselijke gevoel zo gemist, heb ik nog amper vriendinnen, ben ik nu 19 en een brave meid met mavo diploma die alleen maar bezig is met geld verdienen om de shit te betalen. Geniet alsjeblieft van wat je hebt en probeer je te verplaatsen in je moeder, ga samen dingen ondernemen en ga in therapie maak je school af, hou van je moeder, spaar wat geld en ga v.a je 18e met een goed gevoel op jezelf wonen!! Maar nogmaals doe dit pas nadat je alle zaken voor elkaar hebt!!! Straks laat jou moeder je ook meer los als ze ziet dat jij je best doet

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100