Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe spreek Z.K.H. Prins Willem -Alexander zijn moeder aan?

Met 'ma', 'mama', Bea, hoogheid, of anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
970

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik denk van gewoon ma of mam .

(en wanneer ze niet luisterd ofreageerd he Beaaaa)
of doe n alleen mn kids dat ))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Met mama natuurlijk!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat hij gewoon mam of moeder zal zeggen.

Zal het hem vragen als hij volgende week komt kaarten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jacz
12 jaar geleden
hij kan dan niet,want hij moet oppassen omdat max bij ons de tupperware party bijwoont..
ik denk dat hij gewoon "moeder" zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh lekker dat hij niet even afbelt dan
doe max de groete van me
Annswers
12 jaar geleden
haha
Heb wel eens ergens gezien dat hij ook wel eens 'moeder' zegt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 'moeder'.
In die kringen is het voor kinderen van de generatie van Alexander niet gebruikelijk om 'mama' te zeggen.
(gelukkig zijn de tijden inmiddels veranderd)
'Moeder', dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij ook een plusje. ik snap die min ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hem in - niet eens stokoude- interviews toch echt wel eens over ' mamma' horen spreken hoor. Niks mis mee. Al zal het inmiddels ma of mam of moeder zijn, net zoals ik (zelfde generatie, andere 'kringen') vroeger mama en nu ma of moeder zeg.
In mijn jeugd (40 jaar geleden) mocht de 10-jarige zoon van de plaatselijke industrieel geen mama zeggen, hij moest moeder zeggen. Ik hoorde vader dat een keer woedend tegen zijn erfgenaam (een jaar of 10) zeggen. Ik neem aan dat dat voor het koninklijk huis niet anders is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. Dat is het antwoord dat ik ook heb gegeven.
Ik haal alleen een minduim, en jij een plus...grappig he.
Als WA Hoogheid tegen zijn moeder zou zeggen, dan zou dat precies hetzelfde zijn, als dat jij tegen je moeder, mevrouw zegt. Of juf, als ze leerkracht is, of "dag agent" als ze bij de politie werkt.

Beatrix is in de allereerste plaats zijn moeder, en dat ze ook nog koningin is, is alleen maar een leuke bijkomstigheid. WA zal dus iets als ma, mama, of moeder zeggen.

Bea of Beatrix, wordt wel gebruikt door neefjes en nichtjes (in sommige kringen wordt het oom of tante weggelaten), maar ondanks dat sommige moderne ouders het wel hip vinden, als hun kinderen ze bij de voornaam noemen, willen de kinderen er zelf meestal niet aan, en vinden dat maar aanstellerij. Wat mij betreft is dat prima, want je vader of moeder is nu eenmaal iemand anders dan je vriendje. ;-)

Een mooi voorbeeld zie je in de speelfilm Parenthood uit 1989. Daar probeert een moeder wanhopig haar 14-jarige dochter te verleiden, om haar bij de voornaam te noemen, om zo een betere band met haar dochter te krijgen. Maar de dochter weigert dat absoluut en blijft gewoon Ma zeggen. Want "je bent Ma" zegt ze dan :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mammie.!( Bea noemde Bernhard pappie . Ze moeten van pappi afblijven ,uitspraak tijdens onderzoek Lock head affaire) .in gezelschap buiten de fam niet ,en zeker niet iets van hè mammie .maar dan iets van mam of toch wel moeder .in een zeer officiële ceremoniële situatie toch wel een aanspreek titel ?? Na kroning zei Bea iets van ik benoem u prinses Juliana ,tegen haar moeder dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dat heel erg zal afhangen van de situatie, de gelegenheid, het al dan niet aanwezig zijn van camera's en persmensen etc.

Bea en hoogheid kun je wel uitsluiten.

En verder is het daar net als in het gewone leven:
Net als dat mijn kinderen de ene keer "ma" zeggen en dan weer "moeder" en ook de toon waarop dat gezegd wordt is er afhankelijk van de situatie:
Of ik op mijn kop krijg omdat ik weer te hard praat of
dat ik geknuffeld wordt omdat ik zo lief ben.....

Ik denk dat Willem Alexander thuis net een gewoon mens is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding