Wat is IMF?

Op teletekst schrijven de over IMF topman Strauss Kahn. Wat is IMF?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) is een organisatie voor monetaire zaken. Ze werd samen met de Wereldbank in 1944 met het systeem van Bretton Woods opgericht in het kader van het wederopbouw na de Tweede Wereldoorlog, en werd in december 1945 voor het eerst officieel in werking gesteld door 29 nationale regeringen. Het is een gespecialiseerde organisatie van de Verenigde Naties.

Anno 2008 heeft het IMF 185 lidstaten. Ze heeft 107 miljard dollar in leningen uitstaan aan 87 landen.

Meer info vind je op : wikipedia.org
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het Internationaal Monetair Fonds.