zijn de inwoners van Surinme arm of rijk?

zijn er veel arme of juist rijke mensen in Suriname

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Ha, die CoooooooooL333;

Volgens de hiervoor geldende normen leeft een groot deel van de Surinaamse bevolking onder de armoedegrens. Je kunt dus gerust stellen dat er veel meer arme dan rijke mensen leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Suriname is zeer rijk aan natuurlijke hulpbronnen en wordt op grond daarvan wel als zeventiende land op de lijst van rijkste landen geplaatst. De natuurlijke hulpbronnen omvatten onder andere hout, bauxiet, goud en porseleinaarde (kaolien). Ook bevinden er zich kleine hoeveelheden nikkel, koper, platina en ijzererts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arm en rijk is een relatief begrip. Als je de maatstaven neemt van Nederland, en je meet het aan de hand van het besteedbaar inkomen, dan blijft de Surinamer met zijn gemiddelde inkomen van 700-1000$ een heleboel achter bij de Nederlander.
itsme
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is dat bedrag per maand of jaar ?
Het verschilt. Ik ben er een paar keer geweest en 't ligt eraan waar je komt. De meeste huizen zijn groot en mooi door de goedkope grond waarvoor dus niet veel geld nodig is, maar dan heb je natuurlijk ook nog de personen die erg weinig verdienen en ook niet genoeg geld hebben voor een groot stuk land.

Het is eigenlijk gemiddeld. Niet rijk, niet arm.