Welke wijken in Tilburg zijn veilig om te wonen en welke wijken zijn zeer onveilig met name voor vrouwen.

Ik denk erover om te verhuizen naar Tilburg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.9K

Het beste antwoord

Goed plan!
Volgens mij is het overal wel veilig, alleen zou ik wat oppassender zijn in Broekhoven, Zuid (bij het stadion), Noord (over het algemeen). Verder is het overal prima. Woon er zelf al 19 jaar.

De veiligste (en duurste) wijken zijn denk ik De Blaak en de burgemeesterbuurt (ben de naam even kwijt)

In de Reeshof schijnt de laatste jaren veel overlast te zijn, maar daar kom ik zelf verder nooit, dus dat weet ik niet zeker.

Succes!
(en je bent van harte welkom! :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*Bedankt aukeroos voor het hartelijk welkom.*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb familie in de Reeshof, heb van hen nog geen verhalen gehoord. Er zullen wel eens ergens wat jongens rondhangen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik weet het ook niet hoor. Maar hoorde verhalen dat de Reeshof vooral gebouwd is voor gezinnen met kleine kinderen (iig delen) en dat die kinderen nu ouder zijn en zich vervelen tussen de zandbakken en glijbanen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal mijn neefjes op hun donder geven ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha!!

Andere antwoorden (5)

Tilburg noord staat niet al te best bekend, maar over het algemeen is Tilburg 'gewoon' een doorsnee provinciestad.

Tilburg heeft zelfs de lijst met 'Krachtwijken' niet gehaald. Volgens de gemeente zelf is er in de wijken Kruidenbuurt, Stokhasselt, Groenewoud, Groeseind-Hoefstraat en Trouwlaan-Uitvindersbuurt extra inspanning nodig om de wijk leefbaar te houden.

'Zeer onveilig' komt volgens mij niet voor in Nederland, daarvoor moet je echt naar het buitenland verhuizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon zelf al jaren in Tilburg, ik heb me nog nooit ergens onveilig gevoeld.
In Tilburg Noord, (boven het Wilhelminakanaal) gebeurt nog wel eens het één en ander. Ook rondom de Korvel, richting Oerlesestraat, verder naar zuid toe, vinden bij mijn weten regelmatig misdrijven plaats.

Maar zoals gezegd, ik heb dit zelf nooit zo ervaren. Ik heb een tijd in Zuid gewoond op de Korvel, nooit ergens last van gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon zelf in het Groenewoud, niks mis mee! Mix van oud,jong en verschillende culturen maar weinig tot geen overlast ervaar ik zelf. Over Tilburg-Noord is niet iedereen positief maar ook Tilburg-West begint ook achteruit te gaan hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tilburg Noord is een fantastische wijk om te wonen. Er zijn veel parken en alles wordt en is opgeknapt. Het is zeer mooi en leefbaar. Zeker rond Mascagnihof. Daar is een vlindertuin, nieuwe speelboerderij, moestuintjes en veel groen. Je kunt er heerlijk wandelen door de groene omgeving en tot rust komen van de drukte in de stad. Ik raad Tilburg Noord aan zeker omdat de winkelcentra ook worst opgeknapt.

Toegevoegd na 53 seconden:
Wordt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Aangezien je wel antwoord hebt gehad over de mindere wijken (vooral Tilburg-Noord inderdaad). Nu ook een antwoord over de betere wijken: dan moet je vooral in Tilburg-Oost zijn. O.a. Hoogvenne, Armhoef, Bosscheweg. Je zit daar rustig, dichtbij de natuur (Moerenburg) en toch dichtbij het centrum. Ook zijn het zijn vooral jaren 30 woningen, waardoor het ook nog gewilde woningen zijn en de wijken er mooi uitzien.
een jaar geleden