Klopt het dat er vroeger bij het journaal voorlezen nog gewoon gerookt werd. Door de nieuwsvoorlezer.?

Zag van de week de film,,de hel van 63 over de elfstedentocht.
Daarin rookte de nieuwslezer gewoon een sigaret tijdens het nieuws presenteren.
Heeft iemand van U dat nog meegemaakt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor en ook de meester op de basisschool rookte zijn sigaretje voor de klas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, grappige vraag...we kunnen het ons nu gewoon niet meer voorstellen maar vroeger werd gewoon overal gerookt. We staan nu zelfs heel raar te kijken als men rookt in een kroeg/ eetcafe, terwijl slecht een aantal jaar terug was t heel normaal.

Het beste antwoord

Roken was in die tijd een normaal geaccepteerde maatschappelijke gewoonte en werd als normaal gezien.
En dat was het toen ook , maar tijden en vooral zeden veranderen en er werd wat roken betreft nog niet met banbliksems gesmeten!
Ik heb het idd meegemaakt Eef,maar het heeft omdat het redelijk normaal was, niet zo veel indruk gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja hoor, je kunt het je niet meer voorstellen, maar vroeger werd gewoon tijdens het tv-presenteren gerookt. Je zag regelmatig rook uit een asbak omhoog kringelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, dat was heel normaal toen, trouwens nog niet zo heel lang geleden zat wijlen Theo van Gogh ook altijd met een sigaret aan tijdens interviews
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor ik weet t ook nog. Ik ben 58 jaar

Bah vies

Dofa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mmmmm lekker: en ik ben 52 jaar ;-)
Ja, hier in België was dat vroeger ook. Ik zag ook laatst een reportage van vroeger waarin gerookt werd. Nu doet dat onnatuurlijk aan als we dat zien, terwijl wij dat vroeger heel normaal vonden. We wisten toen ook niet wat we nu weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat heb ik nog meegemaakt.
Roken was heel gewoon en werd dus ook overal heel gewoon gedaan.
Het was ook heel gewoon om op verjaardagen een bekertje sigaretten te hebben voor de gasten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En op bruiloften.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en die gingen meer richting borstzak dan dat ze werden opgerookt, ha,ha.
Ik kan het me niet echt herinneren, maar wel heel goed voorstellen, omdat roken toen net zo gewoon als kauwgom kauwen nu.
Als je jarig was, mocht je op school alle klassen langs om de juffen en meesters te trakteren. Standaard (bij ons op de lagere school) was de traktatie voor het personeel een pakje sigaretten en je zei dan: "U mag er wel twee". Wat over bleef, nam je mee naar huis voor je vader.
In de afleveringen van Het Spaanse Schaap in 2010 werd ook stevig gerookt. Volgens mij werd dat bewust zo geregisseerd om de kijker weer in het verleden te plaatsen. Nu viel het heel erg op, maar tijdens de oorspronkelijke uitzendingen van 'Het Schaep met de vijf poten' zal het wel niet in het script gestaan hebben, maar spontaan net zo veel gerookt zijn.