Je weet dat hij de ware is, als hij diegene is waar je je goed bij voelt, bij wie je jezelf kan zijn, met wie je plezier maakt en veel momenten deelt.. Maar 'de ware' is evengoed die persoon waarmee je al hebt kunnen ruzie maken, die persoon waarmee je je leven deelt en evengoed de mindere punten daaruit.
Er werd al gezegd: zeker weten doe je nooit.. Dat is waar, maar dat kan je van alles zeggen.. Volg je hart over die persoon en denk na over je gevoelens. Denk niet na over die persoon, slechte punten vind je altijd..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zeker weten doe je het nooit. Je word verliefd op iemand en als het wederzijds is krijg je vaak een relatie, of diegene de ware is zal pas blijken als de verliefdheid over is, na een jaar of twee. Overigens ben ik van mening dat de ware niet bestaat, iedereen heeft zijn onvolkomenheden, pas als je deze kan accepteren zal iemand de 'ware' kunnen zijn met wie je samen oud kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan je niet weten

mijn vriendin is al 3x getrouwd geweest en dacht elke keer DE WARE te hebben ....niet dus

als de verliefdheid over is en de rose bril is af dan ga je de onvolmaaktheden en onhebbelijkheden van iemand zien en dan is het de vraag , kan ik hier mee leven en hou ik genoeg van hem zodat het geen ergenis voor me wordt

en ik weet ook niet of de ware wel bestaat

overal is wel wat , het is maar net hoe je er mee omgaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zong je ook het liedje voor haar; "telkens weer..."van willeke alberti ;-)
Zeker weten doe je niet , je moet naar je gevoel luisteren,hoe voel je je bij die persoon?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof niet in DE ware. Dat is een mythe.

Ik vind het ook een heel pessimistisch idee. Wat als die ene ware dan in China geboren is en je hem nooit tegenkomt? Wat als je ware als kind van drie onder een bus komt? Ben je dan gedoemt te leven zonder ware liefde?

Wat als je ware vijf jaar nadat je elkaar ontmoet hebt doodgaat? Zul je dan de rest van je leven zonder ware liefde moeten doen? Of was hij ineens niet echt een ware, maar een tussendoortje om de tijd tot het ontmoeten van de echte ware door te komen?

Ik denk dat er heel veel potentiële 'waren' zijn, en met welke je een relatie krijgt hangt af van allerlei factoren. Kom je een potentiële ware tegen op een moment dat jullie er allebei voor openstaan, op de juiste tijd, de juiste plaats, in de juiste omstandigheden, dan begin je een relatie.

En er is maar één manier om uit te vinden of iemand een ware voor je is: uitproberen. Zijn jullie allebei gelukkig met elkaar en het leven dat jullie delen? Dan zijn jullie blijkbaar allebei een ware voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
ja, gelukkig kunnen we meer ware, werkelijke, liefdes hebben.
+1
Heel simpel: dat weet je nooit zeker.
Mr. Perfect bestaat niet, de prins op het witte paard ook niet. Zekerheid bestaat naar mijn idee trouwens sowieso niet.
Dus zal je, net als iedereen, proefondervindelijk moeten vaststellen of je bij elkaar past en het leuk met mekaar hebt. Het gaat om het moment NU, de toekomst bestaat NU niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit!
Maar je dat afvragen is net zoiets als alles van tevoren willen weten. Dat lukt simpelweg niet. Door je met die vraag bezig te houden heb je de kans voorbij tegaan aan de vraag, wat vindt ik nu belangrijk en hoe kan ik daar het meeste van genieten. Je hebt immers twee garanties in het leven. Dat je nu leeft en dat er ooit een einde aan komt. Geniet lekker van de relatie en geef samen niet te gauw op. Dan is hij misschien niet de ware, maar wel de liefste, trouwste en beste van dat moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is het verschil tussen de ware en de liefste, trouwste en beste van dat moment? Klinkt voor mij behoorlijk waar.
Op het moment dat jij het gevoel hebt dat jij mag zijn wie je bent, en de ander van jou ook goed is zoals hij/zij is, weet je dat je de ware hebt gevonden

Toegevoegd na 51 seconden:
Als jij niet de behoefte voelt de ander te veranderen en de ander jou het gevoel geeft dat je niet hoeft te veranderen.