Zijn er mensen die je echt haat?

Ik kan wel wat mensen opnoemen aan wie ik een hekel heb, maar echt haten doe ik niemand. Ik vraag me af hoe bont iemand het moet maken om gehaat te worden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, diegene die met drank op achter het stuur kroop en mijn zoon tegenkwam...

Haat ligt bij jezelf .... Uiteindelijk raak je er verbitterd van.

Ja, ik haat alle antisemieten. Geen éen uitgezonderd.

Er zijn echt mensen die het zo bont hebben gemaakt dat ik ze eigenlijk zou moeten haten.... Maar ik kan niemand echt haten, dat lijkt me ook geen goed gevoel, ik denk dat dat echt dingen in je "kapot" kan maken! Beter is afstand nemen en laten gaan.......

Je kunt je afvragen wat haat precies is. Is haat niet een vorm van afgunst, jaloezie... zou kunnen. Iemand haten wil eigenlijk zeggen dat degene die gehaat wordt, als spiegel fungeert voor de hater. De hater ziet ahw zijn eigen 'tekortkoming', waar hij zich zo aan stoort, in de ander. De les die hieruit getrokken kan worden is dat de hater hier de kans krijgt veel meer over zichzelf te leren.

Nee, ik heb zelfs aan heel weinig mensen een hekel. Ik heb in het algemeen vooral begrip voor mensen, met een ander standpunt of een andere levenshouding of wat dan ook. Ik ben nu aan het denken aan hoeveel mensen ik echt een hekel heb. Ik kom er maar tot eentje. Dat was een oudcollega, waar ik iedere dag naast zat, waar ik ook niet onderuit kon. Dat maakte uiteindelijk dat ik een hekel aan haar kreeg. Verder zijn er wel mensen waar ik liever niet mee omga, maar daar heb ik dan ook geen hekel aan, omdat ik ze gewoon ontwijk. Maar om antwoord te geven op de vraag: ik haat niemand. Zou me te veel energie kosten. Zonde... Ik doe liever andere dingen.

Ik zou ook niet weten wie ik haat. Ik zou best iemand willen haten, maar dat lukt gewoon niet. Het lukt zelfs zo erg niet, dat ik een rondje om loop als ik die persoon in mijn blikveld krijg. Ik weet namelijk, dat na alles wat er gebeurd is, ik die persoon ook zo weer aardig zou kunnen gaan vinden. En dat gaat me dan weer net te ver. Haat lijkt me iets wat je voelt tegen iemand die je familie heeft uitgemoord.. En dat komt gelukkig niet zo heel vaak voor..

Ja, dat doe ik; Egoïstische mensen en mensen die over lijken gaan, om veel geld binnen te slepen/halen.

Het is geen fijn onderwerp en voor mijn eigen haat ben ik bang. Wie niet kan haten kan ook niet liefhebben. Maar aan je eigen haat toegeven is wat anders. Woede en haat gaan hand in hand: ik laat ze liever lopen.

nee, haten kost te veel energie.

mensen die weerloze kleine kinderen of dieren mishandelen kan ik echt haten. ik krijg er oog om oog, tand om tand gevoelens van.

ja die enne persoon. die het allemaal afpakte.

ja maar daar denk ik niet over na, gewoon vergeten en verder leven anders blijft het aan je vreten.

Ja, in ieder geval 1,die heeft mijn vertrouwen zo bewust misbruikt en geschaad, daar kan ik me moeilijk overheen zetten.

Nee, ik kan dingen haten die mensen doen, dat is iets anders dan de mens haten. Haat is iets wat zeer veel energie kost, waar je niets mee bereikt en waar je uiteindelijk alleen jezelf mee hebt.

Ik kan koststondig iemand haten. Als iemand een, in mijn ogen, kortzichtige of discrimenerende opmerking maakt vooral. Maar als die persoon een dag later iets zegt of doet dat vertederend of aardig is dan ben ik mijn opwinding weer vergeten. Al vertrouw ik die persoon helaas nooit meer (tenzij hij/zij ineens over het onderwerp anders is gaan denken, wat niet vaak voorkomt). Echt langdurig iemand haten hoef ik gelukkig niet meer. Vroeger op school werd ik gepest. Ik was echt bang voor die kinderen. Ik droomde over allerlei methoden om wraak te nemen. Ik denk dat als iemand me nu persoonlijk zou kwellen en ik zou die persoon niet kunnen vermijden of de situatie oplossen dan zou ik die persoon kunnen gaan haten.

Om iemand te haten, moet de persoon in kwestie je na jaren vriendschap van de 1 op de andere dag ruzie maken in de steek laten, en verraad plegen bij personen of in stanties. Honderd procent garantie om de persoon levenslang te haten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100