Waarom gaat een man op zijn knieën zitten om zijn vriendin ten huwelijk te vragen? Waar komt dit vandaan?

Ik zou graag willen weten waarom een man (vrouw) een huwelijksaanzoek doet door op zijn knieën te zitten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (5)

Omdat hij daarmee zijn respect toont voor vrouw. Hij maakt zich klein en kijkt ( op dat moment) op tegen de vrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij toont nederigheid en respect en hoopt de vrouw daarmee voor zich te winnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mensen dat bv in films of op tv zien en elkaar na-apen.

Ik heb nog nooit op mijn knieën een huwelijksaanzoek gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben aan het oefenen voor de volgende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En lukt het al een beetje? Misschien ligt het wel een je stijve knie dat je elke keer weer opnieuw moet beginnen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het lukt aardig. maar ik hou het voorlopig bij 1. Die andere 3 stel ik nog even uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
strike
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En, heeft ze nou al Ja gezegd dan?
Als een hond iets lekkers wil krijgen gaat hij opzitten en geeft een pootje. Niet dat ik een man met een hond gelijk wil schakelen hoor ;-) Maar het principe is hetzelfde. Hij wil iets (lekkers) krijgen en toont zich nederig.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sommige vrouwen heeft de man niet meer te vertellen dan de hond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar sommige mannen blaffen dan ook alleen maar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha :-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn er ook die opzitten en pootjes geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Het had vroeger te maken met het Katholieke geloof.
Een knieval moest nederigheid en devotie tonen.

Dus wanneer een man zijn knie boog om een meisje te vragen om met haar te trouwen, toonde hij zijn liefde en overgave.