Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent corner?

Ik ken een spanjaard waarvan de moeder een keer bij mij langskwam toen hij er ook was. We waren voetbal aan het kijken en de spanjaard waarschuwde mij dat ik het woord 'corner' niet mocht roepen omdat dat een heel erg woord was om te zeggen in het spaans. Ik weet niet of je het zo schrijft maar zo spreek je het wel uit. Ik ben er dus nooit achtergekomen wat het nou betekende.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

dat is de linker-rechter onder-bover hoek. dat heet in het nederlands achterhoek.

succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een corner in voetbal is een hoekschop. Het enige wat ik kan bedenken is dat het in het spaans lijkt op corner, is 'coño' dat betekent zoveel als klootzak in het spaans geloof ik. In ieder geval een scheldwoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Corner betekent hoekschop. Dit is geen Spaans woord, maar een Engels woord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.chaima.nl/chillhoekje/49880-spaanse-scheldwoorden-zinnen.html

Daar staat het woord Corra misschient dat ie dat bedoelde?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De uitspraak van coño zou in de verte kunnen lijken op het Engelse corner.

kut de ~
coño (bijv.nw. / bijw.)

Dan leg je die Spanjaard en zijn moeder maar eens uit dat er ook andere talen bestaan en dat daar ander woorden in voorkomen die misschien wel een heel klein beetje lijken op iets in hun eigen taal, maar daar niets mee te maken hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is dit een kwestie van spraakverwarring want ook bij mij is coño ('kut' of 'klootzak' als scheldwoord) het enige woord dat mij te binnen schiet.
Maar ach, waarom vraag je het niet aan de Spanjaard die jij kent?
Lijkt jou dat ook niet de meest logische weg om te achterhalen waar die op doelde?

Suerte ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding