Mijn moeder luistert nooit naar mij.

Ik luister altijd naar al haar verhalen. Wil ik een keer iets zeggen, dan reageert ze helemaal niet en verandert gewoon van onderwerp. Ik heb dat zo vaak tegen haar gezegd, maar ze luistert gewoon niet. Heel onbeleefd en respectloos vind ik dat. Het liefst wil ik ook niet meer naar haar luisteren maar ja, het blijft toch je moeder he. Is dit normaal? Ik erger me er namelijk behoorlijk aan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Schrijd het op een briefje en geef dat aan haar. Kan ze je niet onderbreken.

Ja het is wel normaal doet mijn moeder ook maar je kan het beter nog een keer duidelijk zeggen

Kennelijk heeft ze niet zo veel belangstelling en dat is erg vervelend, maar je kunt het niet afdwingen; zoek iemand anders die wel geïnteresseerd is.

Loekie, ik weet precies wat je bedoeld! Mijn moeder is ook zo. Het is echt niet normaal dat ze dit doet, zeker niet in haar rol als moeder! Ze zou er voor jou moeten zijn, en niet andersom. Ik kan me voorstellen dat je hiermee zit. Ik heb haar een brief geschreven, en in die brief heb ik óók aangegeven dat ik haar een tijdje niet wilde zien. Ik wist dat dat de enige manier was om écht tot haar door te dringen, en om ervoor te zorgen dat ze eens na ging denken over haar gedrag. Bij mij heeft het gewerkt, misschien werkt het voor jou ook.

Of het normaal is dat iemand nooit naar je luistert? Er zijn zoveel mensen die nooit luisteren en het alleen maar over zichzelf hebben. Dus op zich is het geen zeldzaamheid. Ga gewoon eens lekker door haar geklets heen tetteren, misschien dat ze dan wakker wordt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100