Spijbelaars

Ik had een vraag aan jullie, ik weet niet of het echt een vraag is die je hierop mag plaatsen, omdat het een echte open vraag is. Zo niet, hiervoor alvast mijn excuses. Maar de vraag is,

Vinden jullie dat mensen die meerdere keren hebben gespijbeld(aantal keer doet er even niet toe, maar meer dan 1x en het gewoon frequent doen). Vinden jullie dat deze mensen verplicht naar een opvoedkamp moeten?

Waarom wel of waarom niet?

Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Nou, daarin is al door de wetgever voorzien. En wetten geven uitdrukking aan wat wij met zijn allen vinden. Mensen die regelmatig spijbelen gaat in eerste instantie naar de leerplichtambtenaar. Als dat niet helpt. wordt de kantonrechter ingeschakeld, en komt er echt een sanctie op. Dat kan bv zijn bezoeken aan buro HALT, werkstraffen of boetes voor de ouders.

Als dat de enige manier is om ze te motiveren wel. Ik denk echter dat je niet iedere spijbelaar op dezelfde manier aan moet pakken er zijn verschillende redenen waarom een kind spijbelt. Een opvoedkamp gaat misschien wat ver maar voor sommige zou een school met een internaat een goede oplossing zijn. Een spijbelaar naar een andere opleiding sturen die hem/haar meer interesseert is ook vaak een oplossing. Ik zou het wel goed vinden als het beter bijgehouden wordt en kinderen die veel spijbelen daardoor hun school niet afmaken geen of lagere uitkering te geven als ze daardoor geen baan kunnen vinden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100