Ik word onzeker van verschillende bestaande fenomenen die velen net als ik ons in de war kan maken. Het leven is èèn en al onzekerheid, en de enige onzekerheid die zeker is ,is dat we dood gaan. Bij mij draait daar de de waarheid in het rond. Ik ben ernstig ziek en als de arts zegt mij niet meer te kunnen helpen dan voel je de adem van de dood. Nu ik nog leef wil ik af van de onzekerheid dat ik niet weet wanneer. Dood ga ik zeker. Als ik deze onmogelijke vraag aan de arts zou stellen zegt hij"ik weet het niet je had al drie keer dood moeten zijn"Het is een voorbeeld die voor mij realiteit is. Ik ben niet meer overschillig in mijzelf en evenmin die naar de ander. Ook al zijn we verschillende mensen we hebben allen die ene zekerheid die ons onzeker maakt. Tegenwoordig willen we alles weten maar ook beschermen, zoals ons bezit want alles moet tenslotte verzekerd worden. T`ja je verzekert je begrafenis maar de dood maakt ons onzeker. Ik ben niet bang voor het leven met al zijn onzekerheden, maar nu ook niet voor de dood. Je kunt er van verzekert zijn dat ik leef in het nu want verder kan ik niet denken. Alle bezit en waarden kun je verzekeren, maar voor je levenspad is dat niet mogelijk. De onzekerheid bestaat bij de gratie van ieders leven. Ik weet zeker dat je met een beetje liefde voor jezelf vele onzekerheden kunt wegnemen. Verder zal je onzekerheid je tot nadenken brengen of iets goed is of niet. Heb je de keus gemaakt dan is er ook geen onzekerheid meer in de weg. De eerlijkheid in liefde voor jezelf geeft ook houvast aan de ander, dus weg met die onzekerheid. In deze wereld is de wederzijdse betrokkenheid in liefde van belang. Maar alles is veranderlijk, vertrouw op je zelf dan ben je alle onzekerheid voor zeker kwijt. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Gefluister of gegiechel achter je rug, mensen die stoppen met praten als je erbij komt staan. Als ik tijdens een repetitie iets alleen moet spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onbekende situaties, en dingen die ik niet onder controle heb.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien moet je dit even uitleggen? Anders komt het wellicht wat vervelend over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wordt onzeker van homo's wanneer ze verlekkerd naar me zitten te kijken. Duidelijker?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, want dat doen homo's over het algemeen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou soms wel ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
soms doen homo's dat over het algemeen... leuke uitspraak, maar slaat natuurlijk nergens op. Wil je voortaan niet meer hele bevolkingsgroepen in één hokje stoppen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wordt namelijk nogal onzeker van mensen die bevolkingsgroepen in één hokje stoppen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond het wel een leuk grapje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarmee bedoel ik dat er niet permanent een homo in de hoek van de kamer naar me zit te staren. Maar dat als het gebeurd ik me daar niet geheel prettig bij voel zonder daarmee meteen te willen stigmatiseren. Verder voel ik me trouwens ook onprettig als hele oude vrouwen dat doen of hele lelijke. Wat dat betreft voel ik me ook onprettig wanneer een paard zo naar me zou kijken laat staan een tijger. Heb ik zo genoeg hokjes aangevinkt?
Mijn figuur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik een badpak pas in een paskamertje :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een grote pukkel op mijn wang/neus/kin!

Daar voel ik me erg ongemakkelijk bij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van verliefd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik voel (onzeker) met je mee :)
Ik word onzeker van de "seniormomenten"die ik heb
voorheen wist ik echt van alles uit mijn hoofd,titels van boeken die ik gelezen heb met schrijversnaam, telefoonnummers etc etc.
Daar kan ik nu zomaar niet meer opkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan ik me iets bij voorstellen. Hopelijk geeft het naast onzekerheid geen frustratie?
Als er iets van me verwacht wordt te doen wat ik nooit eerder heb gedaan en ik twijfels heb of ik het wel kan.

Ik kan ook erg onzeker worden als ik zie dat degene op wie ik verliefd ben, iemand anders leuk(er) lijkt te vinden.

Voor de rest niets gelukkig :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand waarmee ik dacht een leuk contact te hebben, van de ene dag op de andere niets meer van zich laat horen, en geen reden geeft, als ik daar na een tijdje naar vraag.
Is me een paar keer gebeurd, en ik vind dat rondlopen met vraagtekentjes heel vervelend, omdat ik er niets van begrijp. Maakt me heel erg onzeker, want wat is er dan fout gegaan of gedaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van vragen als deze.. en dan ga ik nadenken en dan word ik weer zeker van het antwoord dat ik in gedachten krijg. Om lang over na te BLIJVEN denken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik mijn leeftijd vertel.
ik ben 17 jaar, maar zo zie ik er niet uit. ik heb hier heel veel moeite mee.

als ik bijv. bij de kapper zit, en ze vragen naar mijn leeftijd, kijken ze soms raar op.

of als ik alcohol ga kopen, vragen ze nog altijd naar mijn ID. (ook voor de nieuwe regel)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik in een groep met mensen iets moet vertellen