Denk je ook wel eens, als je op een werkdag overdag door de stad wandelt: wat doen al die mensen hier?

Als ik in mijn pauze even snel een broodje ga halen, het maakt niet uit hoe laat, dan is het altijd druk in de stad.

Ik dacht dat veel mensen met kantoortijden werkten, dus ik vraag me wel eens af waar al die mensen vandaag komen.

Kennen jullie dit gevoel?

vandaag = vandaan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

ach hetzelfde kan over jou gedacht worden.
wie zegt dat 25% niet hetzelfde doet als jij 10% is ziekgemeld 30% is daadwerkelijk vrij 5% had op school moeten zitten 20% heeft een uitkering 10% zit in de ziektewet is gehanicapt of vrij om voor de gehanicapte te zorgen, dus ook meede stad in te gaan

;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

ja alsof ze altijd maar vakantie hebben ofzo dat heb ik zelf ook wel is afgevraagd bijv. dan denk je van ik ga lekker even naar de stad want iedereen is toch aan het werk lekker rustig en dan blijkt het stervens druk te zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja! En dan meteen de gedachte erachteraan: "maar ik loop hier zelf ook." Maar als ik dan zie hoeveel mensen slenteren, duidelijk geen haast hebben en relaxed aan het shoppen zijn (en ik haastig heen en weer moet), vind het toch interessant om vast te stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Het gevoel herken ik wel, maar er kunnen diverse redenen zijn waarom het toch zo druk is. Mensen die een vrije dag hebben, mensen met onregelmatige werktijden, dus niet het 9-5 principe. Schoolkinderen met tussenuren. Ouderen die geen baan meer hebben (VUT). Huisvrouwen die hun boodschappen doen. Maar natuurlijk ook gewoon de werklozen.

Diverse redenen dus, maar inderdaad soms valt het je wel op. De reden is ook dat er gewoon veel mensen zijn in ons kleine landje. Het lijkt tegenwoordig overal druk, ook bijvoorbeeld op de weg. Daar heb je hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien denken die mensen wel van jou wat je er doet, en waarom je niet aant werk bent. Ken het gevoel wel ja, vooral als ik een keer met mn vriendin in de Hennes en Maurits ben.... pfffff
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat denk ik ook wel eens inderdaad.

Maar daarna denk ik: Die mensen kunnen precies hetzelfde over mij denken. Misschien zijn ze namelijk allemaal wel even vlug in de pauze de stad in gegaan voor een broodje.

En daarnaast, niet iedereen werkt natuurlijk full time. En diegenen die full time werken hebben ook wel eens een dagje vrij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat niet alleen in een stad, maar ook als ik alleen in de duinen loop...

Eigenlijk denk ik dat al als ik hier vragen en antwoorden voorbij zie komen...

Waar komen die in godsnaam vandaan, al die mensen en waar gaan die dan weer in godsnaam naar toe zometeen?...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gevoel heb ik juist weer vaak op de snelweg. Met al die drukte en dat gekrioel aan auto's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL, ja ik bedoel dan als ik alleen in de duinen loop en ik kom er dan wel een tegen... Maar klopt je hebt gelijk...
Ik denk dat eigenlijk nooit. Je bent gauw geneigd te denken dat niemand werkt, maar vergeet niet dat er honderdduizenden mensen in ploegendienst werken met de weekenden erbij en dus doordeweeks veel vrij zijn.

Zelf heb ik het wel eens gehad dat ik 's morgens om 08:00 uur in m'n voortuintje een pilsje zat te drinken en de mensen maar denken...
Maar ik kwam wel uit de nachtdienst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat heb ik nooit. Ik denk dan altijd: 'Ze hebben een vrije dag òf vakantie, òf ze zijn gewoon boodschappen aan het doen.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan denk je niet: "Maar hoe kunnen het er zoveel zijn?" :)
Vooral in de winter, als ik naar een vroege dienst toerij, vraag ik me dat op de snelweg af. Komen ze van een laat feestje? Hebben ze net een nacht die je alleen in fillums ziet gehad? moeten ze nog ver, of zijn ze er nu bijna?
En als ze ook onderweg zijn naar Schiphol - gaan ze werken of gaan ze op reis? Waarheen? Zijn ze weggegaan uit een donker slapend huis, of heeft iemand koffiegezet en ze uitgezwaaid?
En zo word ik dan langzaam wakker met steeds meer auto's om me heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neen want als je in de zorg zit heb je ook tijden dat je om 600 sochtends of savonds moet beginnen Of van 1300 tot 2100Of 1400 tot2200 Of 2300 tot 0700
Of van 2100 u tot 2300 uu enz enz
Want ziek worden "kun" je 24uu van de dag..??Toch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb soms hetzelfde gevoel.

Echter, je moet je realiseren dat 50% van de Nederlandse bevolking geen betaald werk heeft. Dat zijn kinderen, (veel) jongeren en studenten, gepensioneerden, huisvrouwen, werklozen, enzovoort. Verder kunnen er veel mensen op straat lopen die gewoon een dag vrij hebben. Ook kunnen er toeristen bij zijn. Ten slotte werken veel mensen niet van 9 tot 5 en lang niet iedereen werkt van maandag tot en met vrijdag 40 uur per week. Al deze mensen kan je tegenkomen op een willekeurig moment in de pauze op jouw werkdag.

En nu ben ik bijna de mensen vergeten die, net als jij, wèl werken, maar iets meer tijd nemen voor de pauze dan jij en rustig door de straat slenteren in hun pauze...
Antoni
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die laatste groep kan wel eens veel groter zijn, dan je zelf vermoedt. Ik hoor daar uiteraard niet bij ;-)