Zijn de media paniekzaaiers?En worden wij aangezet tot doemdenken?

Berichtgevingen over de Mexicaanse griep en de crisis zijn recentelijke voorbeelden om ons de stuipen op het lijf te jagen met cijfers die nergens op gebaseerd zijn. Maar zo is 't altijd geweest.
Staat ons echt een rampscenario te wachten of is het wederom opgeklopte en gebakken lucht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja media zijn paniekzaaiers... Dat levert nieuws en inkomsten op... Dus daar zijn ze voor... En als er geen nieuws is dan verzinnen ze het wel, zoals Willebrord Frequin destijds met zijn 'hoofdenhandel...

Er staat ons een ramp te wachten dat is zeker, statistisch gezien kan het niet anders... De dinos zijn uitgestorven, dat moet een ramp geweest zijn destijds... En zoiets zal weer gebeuren met de mens als doelwit wellicht...

Maar de paniekzaaiers worden er financieel beter van, door structureel en op gezette momenten paniek te zaaien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Uhm... ik weet niet hoe jij tegen het nieuws aankijkt:

maar de kredietcrisis heeft een behoorlijke recessie met zich meegebracht, die op dit moment iedereen behoorlijk in zijn portefeuille voelt. Ook de huizenmarkt is behoorlijk verslag, en enkele grote banken zitten in problemen.

en de Mexicaanse griep lijkt wel zo onschuldig, maar een kleine mutatie en het gebruikelijke griepgolfje in de herfst zou wel eens heel lelijk kunnen uitpakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog nooit (ok 2x licht) griep gehad en ben er niet bang voor. Wat de crisis betreft, door alle (onbetrouwbare) media aandacht weten we dat het er aankomt en kunnen we lichte maatregelen treffen om niet in de rij bij de gaarkeuken te komen. In de jaren 30 was er ook een crisis, en geloof me, toen was er niet zoveel media, en de crisis kwam toch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de media dient als berichtgeving
in hoeverre je daardoor laat beïnvloeden is aan jou!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb daar maar één antwoord op: ja....

ik heb een soortgelijke vraag al eens gesteld... misschien heb je daar wat aan?

http://www.goeievraag.nl/vraag/zorgen-media-angst-onrust.7588
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb met steekwoorden gezocht of deze vraag reeds gesteld was, maar zonder resultaat. Je kunt niet alle vragen terughalen en lezen.
Maar bedankt.