Hoe stop ik een stalker??

Er zit in jongen bij ons op school en hij woont ook bij mij in de buurt, hij zit (gelukkig) in een andere klas (vorig jaar was het nog erger) maar in de pauzes loopt hij nog steeds achter ons aan en hij fietst ook mee. En als je tegen hem zegt dat hij naar zen koasgenoten moet gaan omda wij hem niet aardig vinden loopt hij niet weg en lacht hij een beetje stom.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Meestal vatten ze dat grappig op als je zegt dat ie weg moet gaan en ze willenmeestal gewoon aandacht als je ze dat niet geeft doen ze al gouw wer normaal en gaat hij naar zijn eigen klas!! (tip: zorg dat hij je nummer nooit krijgt!!! Das echt *!!!!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen stalker, hoor, dat is gewoon een sociaal onhandige jongen die een beetje eenzaam is en hoopt dat hij er bij mag horen. Dat gaat dus niet werken, zo, en dat snapt hij niet.

Je moet hem een keer apart nemen en heel duidelijk vertellen dat je het helemaal niet leuk vindt dat hij je achtervolgt. Dat hij daar mee op moet houden, omdat je zo alleen maar een grotere hekel aan hem gaat krijgen en dat je dat niet wil.

Niet boos worden, maar gewoon heel duidelijk uitleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat alleen nemen doen we bijna elke terugweg, maar hij wil maar niet weg. Vorig jaar hebben we ook problemen gehad met de mentor omdat we hem toen ontweken enzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Dat alleen nemen doen WE bijna elke terugweg", oftewel je doet het met de groep. Probeer het eens in je eentje. Leg uit dat je je er ongemakkelijk bij voelt, dat hij je bang maakt. Ga anders eens naar zijn ouders, of waarschuw je eigen ouders.
Gewoon aan hem vertellen dat je aangifte zal gaan doen bij de politie wegens stalking..en dat moet je dan ook daadwerkelijk gaan doen.

Zodra hij een oproepje heeft gekregen van de politie zal het wel over zijn..dan ziet hij dat het jou menens is..

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat een overtreding?? Stalking, want hij loopf niet 24/7 achter me aan hoor, maar het is behoorlijk irritant dat hij altijd bij ons staat terwijl wij hdm helemasl niet mogen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wet merkt dat zelfs als een misdrijf aan..dus doe mar gerust aangifte.. Groet, Ton
corzijlstra
13 jaar geleden
Haal eens een geintje met hem uit, en wel zodanig dat hij er flauw van wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stalking staat in de wet omschreven als: 'Hinderlijk volgen' en dàt doet die jongen toch bij jou/jullie.. Groet, Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje overdreven op die leeftijd. Zeker als de ouders nog niet eens ingelicht zijn.