Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel kost de nieuwe missie in afghanistan?

overal wordt op bezuinigd maar hoeveel zouden we besparen als we niet weer naar afghanistan gaan?

en hoeveel zijn we eigenlijk in totaal al kwijt geraakt in die oorlog?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
798

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Ik hoorde gisteren een bedrag van 7 miljard!! voorbijkomen. Moeten wij met z'n alleen een jaar voor bezuinigen. Schande!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kosten voor de missie bedragen naar verwachting bijna 470 miljoen euro, inclusief de afbouw die doorloopt tot in 2015.

dat is 470 miljoen euro die wij mogen ophoesten natuurlijk !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
minnetjes alom...
Lees de info op de link zou ik zeggen
Het ligt eraan hoe je het bekijkt, want je hebt natuurlijk de kosten die wij betalen voor die missie, maar je zou ook kunnen zeggen: als we niet gaan, kan dat ons ook geld kosten omdat die oorlog wereldwijd effecten heeft.
(Overigens ben ik tegen die "politiemissie".)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik het goed heb begrepen worden voor die kleine 500 miljoen ongeveer 1000 agenten opgeleid. Dat is 500.000 euro per agent...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat geintje kost (voorlopig) een half miljard, dat komt op 50.000 euro per agent,waarvan de helft na opleiding misschien wel overelooptr naar de taliban of naar één van de criminele bendes daar. En dat uiteraard met wapen!
En dan praten we nog niet eens over de slachtoffers onder de Nederlandse opleiders/beschermers, die daar gegarandeerd gaan vallen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere cent die hier naar toe gaat, is er 1 te veel naar mijn mening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 miljoen en 700.000
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding