Nog softer dan Nederland denk ik niet maar Canada heeft ongeveer hetzelfde beleid als wij, even soft dus.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In Nederland, zijn softdrugs gedoogd, dat wil zeggen, dat het eigenlijk maar half wordt toegelaten, het mag niet, maar het is niet strafbaar, het is een beleid waarbij handelingen die weliswaar onwettig zijn, maar minder ernstig worden gevonden en oogluikend worden toegelaten..
Maar dat geldt alleen voor softdrug;
Cannabis (Marihuana ' verschillende soorten Hasj en Wiet')
Harddrugs zijn daarintegen wel illegaal.
En het is ook illegaal om softdrugs te verkopen of te gebruiken buiten een coffeeshop.
In andere landen, zijn drugs sowieso illegaal.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het drugsbeleid zoals dat in Nederland is, is uniek in de wereld. Drugs is nog altijd verboden bij de Wet, maar de Wet ziet bepaald druggebruik 'door de vingers'. Dit is het gedoogbeleid. Een voorbeeld hiervan zijn de coffeeshops.
In coffeeshops wordt de verkoop van softdrugs – onder bepaalde voorwaarden – niet bekeurd. Coffeeshops moeten zich dan wel houden aan de volgende regels:

geen alcohol verkopen;
geen harddrugs verkopen;
geen reclame maken;
geen overlast veroorzaken;
geen toegang bieden aan mensen onder de 18 jaar (ook niet om alleen iets te drinken);
geen grote hoeveelheden verkopen (maximaal vijf gram per klant);
de maximale voorraad van een coffeeshop is 500 gram.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland is het gedoogbeleid voor iedereen gelijk, in andere landen wordt er meer per persoon gedoogd.
Zo mag in Suriname Bouterse wel in harddrugs handelen maar niet iedereen en zo zijn er meer landen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was voor werk in (of op) Jamaica. Daar hingen bordjes bij de bedrijfsingangen om svp de joints niet te roken tijdens werk.......
De omgang met marihuana was in ieder geval relaxed, of dit ook wettelijk is geregeld weet ik niet.