Is het mogelijk om vervangende woonruimte te eisen ?

Momenteel zit ik in de ziektewet en worden alle woningen in de flat gerenoveerd, dit duurt ca. 2 maanden. Ik word compleet gek van de herrie door boren, hakken en breken. Wat kan ik doen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Helaas kun je niets eisen. Je zult zelf maatregelen moeten nemen om deze periode voor jou acceptabel te overbruggen. Koop bijv. oordopjes of ga tijdelijk bij familie of vrienden wonen.

Sterkte!

Toegevoegd na 5 uur:
Bovenstaand antwoord was op de vraag of je vervangende woonruimte kunt eisen. Wat je wel kunt eisen is tijdelijke huurverlaging door verstoord woongenot. Zie deze link: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3286

Wacht hier echter niet te lang mee. Kijk op de website van je verhuurder hoe je een klacht en verzoek om schadevergoeding kunt indienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een depressie en heb rust nodig voor herstel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat maakt niets uit. Friezin heeft (helaas voor jou) gelijk.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat worden dan hele lange (bos)wandelingen.
(zowel serieus als grappig bedoelt) De hele dag thuis zitten lijkt me ook niet bevorderlijk om een depressie te verwerken. ps. in de bibliotheek is het ook lekker rustig, ook als je geen lid bent, kan je er alle kranten en tijdschriften lezen en natuurlijk hebben ze er ook boeken.
Het is niet zo zwart wit als hierboven wordt gesteld. De verhuurder is verplicht je het ongestoorde huurgenot van het gehuurde te verschaffen. Dit houdt, volgens de letter van de wet, ook in overlast veroorzaakt door derden.

Of de overlast voldoende is om vervangende woonruimte te vorderen is de vraag, in ieder geval kan je een schadevergoeding vragen. Je zal daarvoor echter wel de verhuurder moeten aanschrijven en het gebrek mededelen.

Wellicht kan je een rechtsbijstand inschakelen of een wetswinkel.

succes en sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze flat is ook gerenoveerd en ik zat ttv deze renovatie ook veel thuis ivm ziekte.
De renovatie zou 3/4 maanden duren en duurde uiteindelijk een jaar.
Ik heb in totaal iets van 450 euro schadevergoeding gekregen, ik heb een uitgebreide klachtenbrief naar de woningstichting gestuurd, met daarin goed beargumenteerd dat het voor het gehoor (en het humeur) heel slecht is om de hele dag in de pokkeherrie te zitten.
Dus houdt voor jezelf bij hoelaat ze beginnen, en van wanneer tot wanneer, dan kun je als alles klaar is confronteren met evt. niet nagekomen afspraken.
Andere woonruimte eisen werkt niet, een van mn buren ook geprobeerd, maar kreeg het niet voor mekaar.