Moeten mensen die de Landmark cursussen volgen mensen recruteren?

Was laatst op een feestje waar iemand echt bezig was mensen te overtuigen om naar Landmark te gaan. Was dit enthousiasme of worden Landmark cursisten bewust daartoe aangezet? Ik vond het nogal storend, zeker omdat hij zelfs minderjarigen probeerde over te halen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie Vraag. Kan iemand mij in 2 zinnen duidelijk maken wat de Landmark precies inhoud?

Het beste antwoord

Ja. Mensen werden naar een zaal met allemaal telefoons geleid, waar zij gingen kijken wie ze konden bellen. Mijn moeder heeft een tijdje zoiets gevolgd, maar zag toch wel in dat zij daar niet thuis hoorde. Later heeft mijn vader meegehoplen aan Zembla van de VPRO om die praktijken onder de loep te nemen.

Toegevoegd op 04-06-2009 22:53:25
Zie mijn bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat moeten ze... Het is een enthousiasme van het moment... Je wordt opgeladen met energie en die druipt er dan ook vanaf, maar verwatert weer heel snel...
Alleen als je het zelf kunt, kun je dat doen...
Dus als het je gegeven wordt, wordt het je ook weer afgepakt... En zo zit dat met Landmark ook... Het is heel goed en werkt prima, maar oh zo kort... Je moet ook steeds weer terug komen om op te laden dat zegt genoeg toch...

zodoende...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is echt een hele foute club:

In steeds meer zaaltjes in het land komen groepen mensen bij elkaar die zich - na betaling van veel geld - door Landmark laten vertellen dat ze hun leven tot op dat moment foutief ingevuld hebben.

Landmark heeft een hekel aan publiciteit en ze hebben de media feitelijk gezien ook niet nodig. Eén van de redenen van hun succes is namelijk dat ze de mensen die naar hun introductie- cursus (Landmark Forum) komen opdracht geven nieuwe cursisten te werven. Nieuwe cursisten worden kortom door bekenden (vrienden, relaties, familie, collega's) gevraagd om naar een introductie-cursus te komen en vervolgens wordt er behoorlijk grote druk op je uitgeoefend om naar vervolg-bijeenkomsten te komen - die iedere keer weer duurder worden.

Lees er alles over op:
14 jaar geleden
Het is een erg militante organisatie die inderdaad op nogal irritante wijze mensen achter de broek aanzit. Gepushd worden voor je geluk.

Het is overigens ook via een omweg gelieerd aan scientology en dergelijke, een gevallen discipel oid. Zitten best goede aspecten bij maar het blijft mij allemaal een beetje te plastic fantastic en erg zielig om je kinderen er aan bloot te stellen. Die krijg je wel terug denk ik als ze volwassen zijn.