Waarom steunen de Verenigde Staten Israel, historisch gezien?

Het valt mij op dat Amerika bijna onvoorwaardelijk altijd te kant van Israel kiest, in Nederland bijvoorbeeld is dat minder; waar komt dat door? Welke historie zit daar achter of welk belang hebben ze daarbij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (2)

omdat er veel rijke joden zijn in amerika die veel belasting betalen.
omdat de amerikanen dan een gegarandeerde basis(oorlog)hebben als er problemen ontstaan tussen de amerikanen en de arabieren.
amerikaanse regering houd zo en zo niet van arabieren.op het moment houden ze hun te vriend omdat ze hun olie nodig hebben.
de amerikanen kunnen vanuit israel het midden oosten beter in de gaten houden.
het geloof speelt uiteraard ook een belangerijke rol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Israel is na de tweede wereld oorlog door de engelse gesticht met steun van de amerikanen. Dit om de belofte die aan de joden is gedaan tijdens de tweede wereldoorlog gestalte te geven. Daarom worden ze nog steeds gesteund maar ook omdat het het evenwicht in het midden oosten moet handhaven