Hoezo kennis wordt schaars in de toekomst?

Ik hoorde op de radiocommercial van Yacht dat kennis wel even schaars zal worden als energie. Ik snap daar niets van. Wie kan me dat uitleggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

omdat er te weinig in het onderwijs wordt geinvesteerd

omdat het onderwijs voor veel mensen te duur zal worden (alleen de rijken nog studeren)

omdat Nederland niet een aantrekkelijk land is om je te vestigen en dus niet veel kennis naar Nederland toe komt en veel kennis juist naar het buitenland vertrekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Aanvullend; een aantal opleidingen zijn zo weinig studenten te vinden, dat bepaalde kennis ook "uitsterft". Zo stond een tijdje geleden hier in de krant dat dit jaar de opleiding Fries (taal) niet doorging ivm het feit dat er maar 1 student was, die zich ook nog eens op het laatste moment had afgemeld. Kortom; kennis vak taalkennisen in Fries worden schaarser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien Yacht voornamelijk management kandidaten aanlevert zullen zij hiermee bedoelen dat geschikte kandidaten lastiger te vinden zijn. Gedeeltelijk door vergrijzing maar ook doordat er steeds meer kennis nodig is om goed te presteren. Kandidaten die dus alle benodigde kennis hebben zijn lastig te vinden, en zij kunnen die wel leveren.. Zeggen ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze bedoelen het aantal mensen met kennis over bepaalde onderwerpen wordt schaars (o.a. door vergrijzing, minder investeringen in onderwijs en onderzoek).
De kennis op zich wordt door internet en sites als deze juist minder schaars, kennis is nu beter en meer voorhanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel hoger opgeleiden verlaten de laatste tijd ons land.
13 jaar geleden
Soms gaat specifieke kennis verloren of kennis verplaatst zich van het ene land naar het andere; dat is misschien waar Yacht op doelt.
Toen het Romeinse Rijk instortte raakte in Europa veel kennis verloren maar gelukkig namen de Arabieren veel van die kennis over en ontwikkelden die verder (b.v. wiskunde). Later hebben wij die kennis weer van de Arabieren terug gekregen.