Verbreekt het perongeluk klaarkomen tijdens mastrubatie je vast?

Als je aan het vasten bent.. en je maakt wel de mastruberende bewegingen maar het is je bedoeling niet om klaar te komen.. vebreekt dat het vasten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Religie
18.6K
Ritsuka
6 jaar geleden
gaat dit over Islam? Volgens mij mag je daarbij helemaal niet masturberen (ligt er aan hoe streng je het volgt).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ga gewoon lekker je gang, joh. Vasten is trouwens niet eten, dus op zich heeft masturbatie daarmee niets te maken. Sterker, bij eten gaat er wat in en bij masturbatie komt er wat uit. Als je wilt weten hoe een specifieke club hierover denkt, moet je bij die club te rade gaan.
Als je volgens jouw levensovertuiging niet mag klaarkomen tijdens het vasten is masturberen natuurlijk in juridische termen wel een soort "voorwaardelijke opzet"!
Amadea
6 jaar geleden
P.s. Er kan geen sprake zijn van "per ongeluk" want jij weet heus wel wat je aan het doen bent!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb het over dat je intensie niet is om echt klaar te komen.. maar gewoon een beetje eraan zitten etc..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mm, niet de intentie zeg je. Dan misschien geen voorwaardelijke opzet, maar aanmerkelijk risico.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar weet dat God gewoon in je hoofd zit, en nergens anders. Dus als jij je iets door God (of Allah of hoe je hem ook noemt) laat verbieden dan verbied je het dus gewoon jezelf.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Tijdens het vasten is het niet alleen de bedoeling om niks te eten of drinken, maar om je ook te weerhouden van gevoelens als lust en dergelijke. Het zitten aan je dingdong verbreekt dus inderdaad je vasten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Gewoon een beetje eraan zitten" is wel iets anders dan "masturberende bewegingen" Van mij mag je hoor, maar als je wilde vaste en als daar voor jou bij hoort dat je niet masturbeert, lijkt mij dat een beetje friemelen voor de lol en omdat het lekker is (dus niet enkel bij het wassen, plassen, even goed leggen etc.) evengoed niet de bedoeling zijn, of je nu klaarkomt of niet. Ik moest even erg lachen om de "voorwaardelijke opzet" in deze context, Sandokan :-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mooi dat er in elk geval iemand plezier van heeft, Lies12 ;-)
Dnosx8uh
2 jaar geleden
Wat als iemand niet wist dat het haraam is en dat je ghusl daarna moet verrichten

Antwoorden (2)

Ja, volgens (de meeste versies van) de Islam: dat verbreekt je vasten. Er is geen sprake van dat je er niets aan kon doen, zoals bij een natte droom. Je dag vasten geldt dus niet en moet je later inhalen. Bovendien moet je de grote wassing doen (de gewone wudhu is niet genoeg).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het was dus niet per ongeluk. Als het buiten de tijd was waarin je moet vasten, dus tussen zonsondergang en zonsopgang, dan mag het gewoon. Ik ga er vanuit dat het overdag was. Let op wat de profeet zegt over dit soort dingen. 1. Laat een slaaf vrij.
Kun je dat niet dan 2. Geef iemand te eten die arm is.
Kun je dat niet dan 3. Hier is een kist dadels. Geef die aan een arme.
Heeft je eigen gezin niet te eten dan 4. Geef de dadels aan je gezin.
Zo streng is de profeet en zo streng is je god.
Doe dus de boete die er bij hoort en vast een extra dag.