wat is het jaar van oprichting van mobile mennonite church?

Voor mijn geschiedenis verslag ben ik op zoek naar meer informatie over mennonites in Alabama, helaas kan ik geen goede bronnen vinden, maar deze vraag kan in principe al mij uit deze situatie helpen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Religie
1.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De Engelstalige Wikipedia noemt 1525 als het begin van de anabaptisten.
SimonV
7 jaar geleden
De vraag gaat met name over de oprichting in Alabama. In 1683 werd de Mennonite Church door Nederlandse en Duitse immigranten naar Amerika gebracht. Velen kwamen naar Amerika als gevolg van de vervolging in Europa als gevolg van de Reformatie.
De mennonieten of menisten, in Nederland meestal doopsgezinden genoemd, vormen de oudste nog bestaande "doperse" kerk.
Ze zijn rond 1540 genoemd naar de priester Menno Simons uit het Friese Witmarsum. Hij was een katholiek priester die zich bekeerde tot het anabaptisme.
SimonV
7 jaar geleden
Pas rond 2000 werd in Alabama de Mobile Mennonite Church opgericht. http://gameo.org/index.php?title=Mennonite_Church_(MC)
Amadea
7 jaar geleden
Dat kan niet kloppen, want volgens www.lmhs.org/wp-content/uploads/2014/06/lmc-congregations-201312.pdf blz. 140 waren er in 1989 Mobile Mennonite Church Bulletins.
SimonV
7 jaar geleden
"De opmerkelijke groei van de kerk in de afgelopen twintig jaar".
Link is van 2013, zie ik, dus 1989 zou nog kunnen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wikipedia kan een bron zijn, mits het wikipedia artikel naar betrouwbare bronnen verwijst. Meestal is wikipedia beter leesbaar dan de papieren bronnen. Anders een papieren encyclopedie raadplegen en deze als bron vermelden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben zelf even gaan zoeken op wikipedia, maar mennonite kerk in Alabama, maar daar is geen artikel over. Dus ik snap de opmerking van geen bronnen wel.

Antwoorden (1)

De Mobile Mennonite Church is gebouwd in 1894 en toegevoegd in The National Register in 1979.
Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Mennoville_Mennonite_Church
Het is wel Engels, de bron van de link, maar hopelijk kun je dat wel.