Dat is een persoonlijke keuze van de voorzitter. Een voorzitter is daartoe niet verplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk leest zij de bijbel in haar pauze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aantredende Tweede Kamer wordt beëdigd. Dat is letterlijk: ieder lid legt (naar persoonlijke overtuiging) een eed of belofte af. En een eed leg je af met je hand op de bijbel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hm, ik realiseer me een foutje: Kamerleden zweren niet met de hand op de bijbel...

Toegevoegd na 10 minuten:
Het algemenere antwoord is dat de scheiding tussen kerk en staat in Nederland helemaal niet zo absoluut is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vandaar mijn vraag. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dat willen verbeteren: de scheiding tussen kerk en staat is duidelijk onvoldoende. We hebben nog een lange weg te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar wou ik naartoe...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Woesteling: dat is niet het antwoord, dat is een mening naar aanleiding van het antwoord. Een mening die ik overigens deel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ook
het zal een oud gebruik van vroeger zijn..
ook in rechtzalen tref je een bijbel aan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben nog een lange weg te gaan. In hotels, bijvoorbeeld het Hilton, liggen op de kamers geen bijbels meer. Ik vind het bovendien laf, dat er bij de voorzitter wel een ligt, want dan zou de Koran er ook moeten liggen: de regering is voor alle Nederlanders, daarom moet je religie en politiek ook strikt scheiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist, daar kwam mijn vraag ook uit voort. Ik heb het ook altijd raar gevonden dat ik als niet-gelovige met een gulden moest betalen waar "God zij met ons" op stond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo: er is maar een bijbel hier en nu en maar 1 koran, misschien het boek van de Mormonen en wat boeddhistische toestanden. Absoluut scheiden is dus handiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de torah niet vergeten, denk aan onze 'joods-christelijke traditie', waar onze bweindslieden ons steeds aan herinneren