In stappen wordt de belasting die je moet betalen ook in percentage hoger als je meer inkomen hebt.

Het antwoord is dus ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hoe meer je verdient, hoe meer er naar de belasting gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, want het is een belasting per euro verdiend loon (een percentage), niet een vast bedrag dat voor iedereen gelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,wat dat betreft kun je beter bij de best betaalden zitten. Je betaalt procentueel veel meer, maar ondanks dat hou je ook veeeel meer over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me wel ja. Het zou een kromme wereld worden als iemand die meer betaald krijgt minder overhoudt. Overigens IS dat ook zo als je op de grens zit van wel of geen huursubsidie, zorg subsidie en dergelijke. Als je dan meer gaat verdienen kan het zo uitkomen dat je minder overhoudt dan voorheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat "veeeeel" meer kun vergeten. Verhoudingsgewijs is het zelfs "veeeel" minder, gezien de belastingwet een aantal schalen kent en procentueel over het hoogste gedeelte aanzienlijk meer belasting betaald dan over het eerste stukje inkomen. (kijk maar eens op je loonstrookje als je vakantiegeld wordt uitbetaald)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 75 bent,krijg je geen loonstrookje meer.
ja, de schijven van de loonheffing/inkomstenbelasting is progressief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker, hoe meer je verdient hoe meer belasting je betaald. Daarnaast geldt dat het een progressief tarief is: hoe meer je verdient, hoe hoger het belastingtarief (%) is dat wordt geheven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja en neen. Als je tegelijkertijd meerdere banen hebt wordt bij ieder ingehouden alsof dat je enige baan is. En dan naar draagkracht; hoger loon dan meer inhouden. Als dan na het kalenderjaar de belastingdienst de looninkomsten van de verschillende baantjes bijv. ook uitkering (gedeeltelijk WW of gedeeltelijk arbeidsongechikt) bij elkaat telt dan mag je bijbetalen. OFWEL loonheffing is een voorschotheffing op de inkomstenbelasting. Let dus op!