Klink is weg! Yes! Kunnen we nu weer gewoon in de kroeg roken? Ja toch? Of niet...?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Helaas.. Ik heb wel een oplossing voor je: In Den Bosch komen stappen.. Daar mag je in vrijwel elke kroeg gewoon binnen roken ;-)

Nee, hij mag dan wel weg zijn, zijn wet is er nog steeds.

Wetgeving veranderd niet als een volksvertegenwoordiger met zijn taken stopt. Je mag pas weer in de kroeg roken wanneer en indien de wetgeving wordt aangepast.

gelukkig is het niet zo dat wanneer een functionaris vertrekt ook alles wat hij heeft bewerkstelligd verdwijnt. Dat zou een beetje lastig regeren zijn. Dus nee we kunnen niet roken.

nee hoor er geld een verbod dat is in de wet opgenomen en beter ook ik zeg maar zo wie niet buiten roken kan...moet maar buiten roken dan..

Ik dacht dat Klink beslissingen nam en neemt als minister van Volksgezondheid. Thans is hij demissionair minister. Ja toch? Of niet.... En roken kan je altijd wel....

Nee helaas niet! Integendeel,we kunnen verwachten dat binnenkort de horecagelegheden extra gecontroleerd gaan worden omdat al was aangegeven dat het rookverbod strenger aan banden word gelegd! Helaas zullen we ons zeer geliefde rokertje buiten moeten laten of in de daarvoor bestemde rokersruimte!

Bij ons in de buurt wordt al lang weer gerookt in de kroeg. En zo zijn er meer kroegen. Maar officieel mag het niet.

Wanneer jij begint te roken ben je straks ook vroegtijdig weg!

Tuurlijk, gewoon doen Toegevoegd na 43 seconden: :-0

Als jij er geen moeite mee hebt om andere mensen in jouw vieze giftige rook te laten zitten, kun je wel gaan roken.

Nee, dat de bewindsman die dat heeft ingevoerd nu weg is, wil niet zeggen dat het verbod ook weg is. Dat is bij wet vastgelegd. En dat is maar goed ook, nu zit ik als anti-roker tenminste niet in die smerige stank als ik lekker in een restaurant aan het eten ben.

Ik vrees dat je hoop in rook opgaat. Zelfs de Nederlandse regering is niet helemaal vrij te doen en te laten wat zij wil. De antirookwet bestaat en is al enige in werking getreden. Dat Klink weggaat, is niet belangrijk voor de handhaving van die wet. De wet is aangenomen door de eerste zowel als de tweede kamer en dus mag zelfs Klink niet in een café roken. De Nederlandse regering is niet helemaal vrij in haar doen en laten omdat er de zogenaamde 'Europese richtlijnen' bestaan. Dat zijn dwingende voorschriften van Europa om de wetgeving aan het geheel aan te passen. Hieronder valt ook de z.g. antirookwet..en dus blijft het gewoon verboden, helaas.. Misschien een motiefje om er maar mee te gaan stoppen? Groet, Ton

Nee. Het vertrek van Klink wijzigt niets aan wetgeving die onder hem is ingevoed. Kijk bijvoorbeeld naar de afschaffing van de doodstraf; dat gebeurde in 1870. De mensen die dat hebben ingevoerd leven niet eens meer, maar nog steeds is de doodstraf in Nederland afgeschaft. Zo gaat dat in een rechtstaat. Daarnaast is het rookverbod in de horeca Europees beleid. Alle Europese landen zijn opgeroepen voor 2012 een rookverbod invoeren. Nederland heeft dat al gedaan.

Bronnen:
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction...
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001846/geld...

Natuurlijk niet. Klink mag dan net de minister van volksgezondheid zijn geweest toen die achterlijke maatregel - die inmiddels minimaal drie mij bekende cafe-eigenaren financieel de das om heeft gedaan, dus er moeten er duizenden meer zijn - werd ingevoerd, maar wetten veranderen niet als er een andere kont in het pluche komt. Sel je voor ; dan zou bij het aftreden van elke regering het hele wetboek ongeldig worden en opnieuw moeten worden opgesteld. Op punten zeker een aantrekkelijk consept, maar zo werkt het natuurlijk niet. Overigens zijn er weer steeds meer plekken waar de asbakken terugkomen of de terrassen uitgebreid of het hele jaar toegankelijk. Ik heb erg tegen het rookverbod opgezien, maar merk in de praktijk weinig hinder omdat ik een echte buitenzitter ben, en een groot deel van her horecagebeuren naar de diverse huiskamers is verplaatst. Aleen restaurants zijn een no-go-area, maar gelukkig kan ik uitstekend koken ;-)

Kan nu ook al in de speciale rookkamers.

Klink is niet weg, hij is nog steeds minister.

Nee want die achterbakse smiegt van een mark rutte is er ook nog, en dan die reserve duitsers uit limburg verhagen en wilders die sturen straks iedereen het land uit die ergens een peuk in hun land rookt. Als je wilt roken moet je naar rusland gaan,daar heeft de regering de mensen opgeroepen om veel meer te roken en wodka te drinken,zodat ze uit de crisis kunnen komen vanwege de hoge accijns kosten. Zo dom zijn ze daar niet als hier.

laten we met zn alle hopen van wel

In zuid limburg gaan stappen, in geleen, heerlen ofzo, zijn veel kroegen hier waar de asbakken fier op de bar staan. In Duitsland zijn ze veel soepeler, grote discotheken met meerdere zalen hebben hele zalen daar waar je mag roken :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100