Is het slachten van varkens in Egypte pesterij?

In Egypte worden varkens alleen door Christenen gehouden want voor Moslims onrein. Is dit weer een zoveelste maatregel om Christenen het leven zuur te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe bedoel je dat? Varkens worden door Christenen gehouden, schrijf je. Waarom zou het dan pesterij zijn als Moslims die dieren als onrein beschouwen? Trouwens, ook Joden beschouwen varkens als onrein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik snap de vraag ook niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Egyptische regiem heeft het voorwendsel van de varkensgriep aangegrepen om alle 350000 varkens in Egypte te vernietigen. Die varkens worden alleen door de Koptische minderheid gehouden en het slachten ervan betekent voor hen een gigantische kapitaalvernieting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kapitaalvernietiging, that is.

Het beste antwoord

Ja het zijn pesterijen, zelfs in de buurlanden van Mexico worden niet alle varkens geslacht. Waarom zou dit wel aan de andere kant van de wereld moeten gebeuren waar een gigantische oceaan tussen ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zit wat in.

Andere antwoorden (4)

Ja, daar kijkt het wel op. De varkensgriep is de bekende stok die dient om de (christen)hond te slaan.

Toegevoegd op 30-04-2009 11:06:47
kijkt > lijkt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu ik de vraag begrepen heb, zal ik even antwoorden.

Je kunt natuurlijk nooit zeker weten dat het gaat om een pesterij aangezien ze zeggen dat ze maatregelen nemen voor de ''Nieuwe griep''. Ze zouden inderdaad het doel kunnen hebben voor pesterijen en dan de ''Nieuwe griep'' als dekmantel kunnen gebruiken. Maar zoals ik al zei, je kunt hier slecht over oordelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin. Varkens vreten alles en zijn zeker in de tijden dat dit regel werd gemaakt een belangrijke overbrenger van bepaalde ziektes. Ik weet zo niet welke ziektes dat waren maar tegenwoordig zijn die ziektes beter te bestrijden. Toendertijd was dat niet zo.

Toegevoegd op 30-04-2009 18:55:31
Tradities worden vaker gesteund. Het heeft niets met het christendom te maken. Ik geloof het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een overtrokken reaktie, die ongetwijfeld deels is ingegeven omdat de beslissing is genomen door mensen die varkens sowieso vies vinden.
Of het bedoeld is om Kopten te pesten durf ik niet te zeggen.