Vrij vertaald, is de Chinese regering bang dat het volk teveel gaat samenscholen. Als een groepering te groot wordt, dan zijn ze bang dat de regering de controle kwijt raakt.

Mijn geloof is dat de Falun Gong zo een krachtige methode is, dat het de mens vrij zal maken van hun onderdanigheid. Dat ze meer zelfstandiger zullen zijn en sterker in hun zelf zullen staan.
Een communistische regering wil dat het volk onderdanig is en onder controle kan blijven. Zelfstandigheid zal die controle ondermijnen.

Falun Gong kreeg te veel aanhangers. Door die omvang werd de regering van China bang.

De leer en het boek is online te lezen. Ook video's met lectures kan je wel downloaden op het internet. Echt heel hoog niveau van QiGong en hoe je spiritueel in het leven moet staan. Ik was super geboeid toen ik aan het lezen begon.