Op http://www.nu.nl/politiek/2294302/kabinetsformatie-2010.html vindt je een heel duidelijk chronologisch overzicht van alle ontwikkelingen rond de kabinetsformatie na de verkiezingen op 9 juni. Dat is volgens mij precies wat je zoekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Veel gelul en weinig wol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel partijen hebben met elkaar gepraat. Rutte zag Cohen niet zitten en PVV werd uitgesloten in een kabinet. Toch wilde Rutte nogmaals met Wilders praten. VVD, PvdA, GL en D66 hebben meerdere malen gepraat. Rutte zag het niet zitten. Een nieuwe informateur kwam in beeld en zeidat paars-plus nogmaals moest gaan praten, war uiteindelijk niks van terecht is gekomen. We zijn weer terug bij het begin.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry voor de spelfoutjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is nog steeds geen formatie, het is dus mislukt.
Er zijn teveel verschillen in de partijen en vooral de VVD blijft bij het niet tornene aan de hypotheekaftrek. In feite wil de VVD bezuinigen zonder de lasten voor de burgers te verzwaren ( in feite belasting omhoog te doen) en dit is heel moeilijk te verwezenlijken. Dit terwijl Femke weer veel voor het milieu wil bewerkstelligen. Het gebeurde ook dat bijv. D66 ging 'aanschurken' tegen de VVD en Groen Links weer samen met de PvdA samenging. Hoe dan ook het is nog steeds niet gelukt en ze gaan weer vrolijk verder! Niemand wil concessies doen, op bezuinigingen vooral, dus dat zal nog wel even duren...
amc
13 jaar geleden
Sinds vandaag is de formatie mislukt dus we moeten weer helemaal overnieuw beginnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Weinig', dat is de kortste samenvatting die je je kunt voorstellen.

Wel veel gepraat maar kennelijk niet doelgericht genoeg.

Wellicht is een 'links plus kabinet' wèl mogelijk..laat ze dàt nu maar eens gaan onderzoeken.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het duurt wel lang. De discrete gesprekken leken een toenadering tussen de partijen mogelijk te maken. Eens dat die meer openbaar werden, kwam het haantjesgedrag weer de kop opsteken.
Ieder van de partijen weet dat alles rond besparingen draait. Daar moet een consensus in worden gevonden zonder gezichtsverlies. Waar vindt men 18 miljard minderuitgaven en hoe stelt men die besparingen voor? Belasting op grote kapitalen, bezuiniging op het overheidsapparaat, besparingen op de kap van de werknemer, wie moet er aan geloven? Als de formatie-beraadslagingen de formule hebben gevonden kan dit wel kiezersverlies betekenen. Troost je, bij de zuiderburen staat men voor dezelfde dilemma's maar is men nog maar 41 dagen aan 't zoeken en zit men nog in de besloten onderhandelingen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is wel informatieronde ipv formatie-beraadslagingen.