Ik vind niet dat het moet. Mij lijkt het logischer dat Rutte premier wordt en Cohen vice-premier en bijvoorbeeld minister van justitie. Cohen is meer een bestuurder dan een partijleider.
En Halsema en Pechtold zijn meer geschikt voor de kamer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Akkoord

Andere antwoorden (2)

Daar zal over onderhandeld worden, er is geen regel die dat bepaalt. Een minister kan niet in de kamer zitten natuurlijk. Maar in onderstaand artikel staat de hoop/wens van de informateur dat de politiek leiders in de kamer blijven zitten, om het dualisme (zeg maar de wisselwerking tussen kamer en kabinet) te bevorderen.

citaat:
'Volgens hem (Tjeenk Willink) is het daarbij belangrijk dat niet alle politiek leiders van de coalitiepartijen in het kabinet zitting nemen. Halsema (GroenLinks) en Pechtold (D66) hebben al aangegeven dat zij in de Kamer blijven, Cohen (PvdA) heeft gezegd dat hij alleen toetreedt tot een kabinet als hij premier wordt - en dat is niet waarschijnlijk. De VVD van Mark Rutte werd bij de verkiezingen van 9 juni de grootste partij. '
13 jaar geleden
Cohen kan niet in de kamer..blijven..hij zat daar namelijk niet.

Hij was gedurende ongeveer tien jaar burgemeester van Amsterdam.

Ik denk dat hij 'straks' vice premier wordt..of heel misschien zelfs wel..premier..

De andere twee..Halsema en Pech..told..,mogen wat mij betreft wel in de kamer blijven.

Je moet namelijk nooit iemand in de regering opnemen wiens naam met pech..begint..dat is om problemen vragen. Haha.

Gr. Ton