Wat kan een belastingbetaler die tegen het gebruik van wapens is doen?

Ik ben zeer sterk tegen het gebruik van wapens en als ik binnenkort belastingen ga betalen wil ik dus absoluut niet dat de overheid hiermee wapens koopt en levert aan oorlogvoerende landen. Ik vind het ook niet fair dat de enige oplossing dan is om onder een bepaalde inkomensgrens te moeten blijven. Wat kan ik dan doen?

TurfGraver
2 jaar geleden
Stemmen op een partij die hier ook tegen is (als due er is).
jc54
2 jaar geleden
Emigreren.
nul1
2 jaar geleden
Zorgen dat je tot de rijkste 1% behoort, hoef je ook geen belasting te betalen.
Goeievraagstell
2 jaar geleden
Waarom plaatsen jullie jullie antwoorden eigenlijk bij reacties?
Utrecht
2 jaar geleden
Ik begrijp dat je binnenkort belasting gaat betalen.
Dus dan heb je de afgelopen 18+ jaar geld van de overheid ontvangen (kinderbijslag, school/opleiding, gezondheidszorg). En daar had je dan geen probleem mee?
nul1
2 jaar geleden
Omdat het geen antwoorden zijn, maar suggesties.
TurfGraver
2 jaar geleden
Ons belasting geld wordt uitgegeven aan waar we als individueel wellicht niet mee eens zijn.
Waaraan bepaald ons overheid die we gekozen hebben.
Dat heet democratie.
paulus811
2 jaar geleden
Helemaal niets. De btw op producten gaat ook op de hoop, dus emigreren is eigenlijk de enige optie. En je kunt wel tegen wapens zijn, maar wat als zo'n gek als Poetin op onze stoep staat? Ben je dan nog tegen?

Antwoorden (1)

De burger als belastingbetaler kan niets toen tegen het gebruik van wapens, de aankoop van wapens door de overheid of de levering van die wapens aan oorlogvoerende landen.

De burger als kiezer kan (mede)bepalen wie hem vertegenwoordigt in het parlement en kan zo de vorming van een nieuw kabinet beïnvloeden. Zo heeft de burger als kiezer invloed op het beleid van de regering. Een burger zal dus moeten stemmen op een politieke partij die het wat dit onderwerp betreft met hem eens is.

Daarnaast zijn er talloze andere manieren waarop de burger invloed kan uitoefenen op het regeringsbeleid. Deels weigeren belasting te betalen is niet een van die manieren.
Antoni